tore- Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har et MSI K7T Turbo rev.3, med siste oppdatering av bios: Link til HK Bios Link (øverste er selvsagt brukt) Jeg har en helt ny AMD xp1800 fra flexi-data, jeg setter den og fester vifte og aner ingen problemer. Den rapporterer 1150MHZ, og går inn i bios for å endre dette. Setter 132mhz/x11.5 som denne siden sier jeg skal sette: CPU support siden til HKet Xp1800 er også det høyeste dette kortet vistnok skal støtte, men når jeg har satt riktige instillinger i bios og saver og rebooter møter jeg en svart skjerm. Lysene inni viser rød-grønn-grønn-rød, som betyr: "This will show information regarind the processer, e.g. brand name, system bus etc." Hvis jeg reseter cmos starter den fint igjen, men rapporterer selvsagt 1150mhz. Den høyeste settingen jeg klarer å kjøre den på er 117mhz/Auto... Rappoteres da som en amd 1500xp. Noen som har noen tips? Kan det virke som jeg har fått en amd 1500xp? Tusen takk! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 dust neida.. ikke alle vet det.. men jeg har det samme hk'et som deg, og det eneste du trenger å gjøre er å fjerne en jumper som blokkerer fysisk for mer enn 100 fsb.. fjern den så funker alt som det skal! orker ikke å bla opp i manualen for sidetall, men det er der.. [edit: glemte å si at du overklokking via BIOS ikke fungerer godt i dette tilfellet.. gjer som jeg sier..] mvh Alexio Lenke til kommentar
tore- Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 det forklarer saken, er en kompis sin pc så derfor vet jeg ikke så mye om den... tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå