DheOne Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Skal kjøpe HTPC i deler, og lurer på om det er mulig å benytte ATX-strømforsyning til micro-ATX hovedkort.... Ser at det er veldig dårlig utvalg av micro-ATX strømforsyninger... Vil gjerne ha en mist eller corsair PSU hvis det er mulig. Hovedkort: Gigabyte GA-MA78GM kabinett: Lian Li PCC37B Er jeg da låst til micro-ATX strømforsyning? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du skal, så vidt meg bekjent, fint kunne benytte en ATX PSU på et microATX HK. De krever vel bare en P4/8 og 20/24-pin kontakt. Micro-ATX forteller vel bare at størrelsen på HK er mindre enn normal ATX, men at komponentene og kontaktene er de samme. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 nei, er ingen "automatik" at selv om hovedkort og/eller kabinett er m-atx, at også strømforsyning må være m-atx size. Stort sett så er det vanlig standard-atx psu som er mest utbredt, og det aktuelle Lian Li kabinettet tar standard-size psu Har du forresten vurdert den nye Corsair 400W ? Lenke til kommentar
DheOne Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Takk for gode svar. Da tar jeg sjansen på å bestille ATX strømforsyning. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Passet atx psu'en fint? Jeg vurderer også Lian Li PCC37B Passer store skjermkort av typen ATI 4870? Tror du det er mulig å presse inn ett atx hovedkort om man f.eks setter PSU utenfor selve kabinettet, eller der hvor cd/harddisker skal være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå