Spiff Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Er det noen som sikter mot NTNU/studerer der? hvilke ambisjoner har de? Jeg personlig skal studere der og bli ingenør (det er vel det de fleste vil bli som studerer der) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 NTNU har ikke ingenør-utdannelse. Og det heter noe annet nå. Bachelor elns. Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Tror 5-årig ingeniør på NTNU heter Master of Technology, eller noe sånt.. Og ja, jeg har ambisjoner om å komme inn og studere der, hvis karakterene holder.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Da er det sivilingenørutdanning, ikke ingenør. Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 hva er forskjellen? :oops: Lenke til kommentar
Razul Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Bachelor of Science (tidl. ingeniør) er treårig, og Master of Science (tidl. sivilingeniør) er femårig. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det kreves meget hard jobbing, men er sikkert verdt slitet. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har veldig lyst, selv om det er noen år til da isåfall. Det er vel den beste utdanningen du kan få i Norge innen data. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg har iallefall tenkt på det, hørte de hadde mikroteknologi og det virket jo litt morsomt Bare gjøre meg ferdig med lærlingetida mi + 1år i militæret først Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Skukke sivilingeniør hete "master" elns da? Uansett, jeg håper jeg skal få komme meg opp dit innen jeg er 22 (er "snart 16" nå). Dessverre for meg, har jeg valgt yrkesfaglig linje på VGS (orker ikke studiekompetanselinje), så jeg må gå ett eller to år påbyggende før jeg får 100Mbit bredbånd. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Dessverre for meg, har jeg valgt yrkesfaglig linje på VGS (orker ikke studiekompetanselinje), så jeg må gå ett eller to år påbyggende før jeg får 100Mbit bredbånd. Det holder da med forkurs på en offentlig høyskole. Det er et år, og gratis. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Dessverre for meg, har jeg valgt yrkesfaglig linje på VGS (orker ikke studiekompetanselinje), så jeg må gå ett eller to år påbyggende før jeg får 100Mbit bredbånd. Det holder da med forkurs på en offentlig høyskole. Det er et år, og gratis. Og hvilke skoler tilbyr forkurs til ingeniør når du kunn har ungdomsskole? Vet at tidligere dph gjorde det, men de er jo ikke offentlig og de tar 40000 for ett år. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Dessverre for meg, har jeg valgt yrkesfaglig linje på VGS Det holder da med forkurs på en offentlig høyskole. Det er et år, og gratis. Og hvilke skoler tilbyr forkurs til ingeniør når du kunn har ungdomsskole? Hmm.. Han hadde jo yrkeskompetanse. Tror at høyskolen i bergen gjør. Eller Bergen Fagtekniske høyskole, elns... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Er forkurs så mye bedre enn påbyggende da? Lite fristende å dra tvers over Norge for å komme til en by full av regn. ;p Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hos bergen tekniske fagskole må du ha studiekompetanse eller fagbrev. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Greit. Jeg trodde sosohal hadde tenkt å fullføre sin yrkesfaglige utdanning, og avslutte med å ta fagbrev, men om det ikke er tilfelle, så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Greit. Jeg trodde sosohal hadde tenkt å fullføre sin yrkesfaglige utdanning, og avslutte med å ta fagbrev, men om det ikke er tilfelle, så vet jeg ikke. Grunnen til at jeg lurte er fordi jeg ikke har studiekompetanse selv og kunne godt tenkt meg å gått på forkurs men vet ikke hvem som tilbyr forkurs utenom bergen tekniske fagskole. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Vær klar over at du f.eks. må ha 4 harde matte fag for å bli sivilingeniør/master of technology innen data. 3MX pensum er griselett i forhold. Jeg sier ikke dette for å skremme, men det er greit å være klar over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå