Salemonsen_ Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hei! Som tittelen sier så lar ikke Hovedkortet meg overklokke, jeg tenkte jeg skulle prøve å nå ny maxklokk på luft, siden jeg har fått nye RAM-brikker, men det ser heller verre ut når jeg HK går i default rett etter jeg har klokket uansett.. Har foresten den nyeste BIOS'en til ASUS Specs står i sign. Endret 21. november 2008 av Salemonsen_ Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bruker du bios til å klokke? har du tidligere brukt f.eks ntune eller lignende? hvilket oppsett har du? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Selvfølgelig bruker jeg BIOS til å klokke med, nTune og annet windows klokkeprogram blir jo ting bare ustabilt av. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Så du setter en OC, lagrer det i BIOS, men det blir ikke lagret? Er det det du mener? I så fall så er det kanskje Clear CMOS jumperen som står på "clear"? Eller at batteriet til HK datt ut / er brukt opp / død. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Det tror jeg da ikke pga det er bare klokken som blir tilbakestilt, men alt annet jeg har gjort i BIOS blir værende Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Senk minnehastigheten, sjekk multipliere på cpu, sjekk at cpu får riktig mengde strøm, og se om det hjelper å øke spenning på NB. Og sjekk timings på rammen. Kanskje den er for aggressiv..? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kanskje noe hjelp her. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Senk minnehastigheten, sjekk multipliere på cpu, sjekk at cpu får riktig mengde strøm, og se om det hjelper å øke spenning på NB.Og sjekk timings på rammen. Kanskje den er for aggressiv..? Alt dette har jeg sjekket, jeg har tross alt overklokket snart 1 år, men vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg unna dette problemet... Kanskje noe hjelp her. Sorry, men dette har jeg allerede prøvd med null lykke. Endret 22. november 2008 av Salemonsen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå