Gå til innhold

Ødelagt CD spiller?

Anbefalte innlegg

Hallo,

Her om dagen fikk jeg en Denon DN-D4000 som skulle kastes fordi den var "ødelagt".

Da jeg fikk den med meg hjem så jeg at pins i ene enden på kabelen (Som er en 8-pin Mini-DIN kabel) som gikk fra CD-spilleren til kontrolleren var bøyd.

Rettet disse med en liten skrutrekker og den funket fint, helt til jeg prøvde den venstre CD spilleren.

Den lagde et utrolig bråk og fikk hele maskinen til å vibrere.

Jeg åpnet og så inni den.

Selve metallplaten der laser og motor sitter var vippet nedover, så jeg vippet den tilbake på plass igjen og prøvde å putte inn en CD.

Denne gangen når jeg starter opp CD spilleren snurrer motoren og stopper etter ett sekund.

Da jeg puttet inn en plate og prøvde å spille av ville den ikke snurre i det hele tatt, selv om motoren funket helt fint før jeg skrudde på den i hvertfall.

CD spilleren står urørt på rommet siden det, og er enda litt usikker på om det er nødvendig å bytte motor eller om det kunne ha vært noe annet.

Hvis dere har vært borti noe sånt eller vet hva det kan være, hadde det vært flott om dere kom med en tilbakemelding.

Takk på forhånd ;)

Edit: Leif

Edit 2: I dag viste det seg at CDen snurrer til det kommer opp "No CD" så stopper den å snurre igjen. Jeg mistenker det også kan være laser.

Edit 3: CD spilleren viser seg å gjøre seg tilfreds. Nå snurrer den, men lager utrolig mye bråk mens den vibrerer.

Endret av Wixicy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...