Gå til innhold

Tjene penger på kredittkort


ironduke

Anbefalte innlegg

Den beste måten å tjene penger på betalings / kredittkort på er å bruke de på alle innkjøp istedenfor vanlig bankkort, og la lønna stå på konto til det er forfall på regningen. Dette forutsetter selvfølgelig at man har selvdisiplin og kontroll nok til å ikke bruke mer enn hva man tjener, slik at man kan gjøre opp regningene uten å ta det som avbetalinger.

 

Jeg pleier selv å gjøre dette ganske bevisst på større innkjøp, og har vel normalt til en hver tid utestående 5000-20000 kr på kredittkortet. (Reiser, TV osv...) Legg til at jeg bruker Diners Club som gir euobonuspoeng også, så blir det jo litt. Særlig fordi det ikke koster meg noe ekstraarbeid, bare å huske hvilket kort jeg skal bruke, og å lese gjennom og godkjenne efakturaen. Det arbeidet har jeg uansett siden jeg betaler reiser med kredittkort pga forsikring, og derfor uansett må betale en månedlig regning, større beløp betyr ikke mer arbeide.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det stemmer Gorber. Ved kontantuttak påløper renter fra første dag.

Ikke nødvendigvis.

 

eksempel ?

Jeg liker når man kan slenge om seg med påstander totalt uten fundament.

Fordi det er sånn at jeg jobber for et sånn blodsugerselskap og vi har det ikke sånn.. Jeebus christ have som fait in people. Jeg hadde ikke vært så påståelig hvis jeg ikke visste. Nå kan dere shushe.

Eksempel på kort som har kontantoverføring UTEN rentepågang fra dag 1: DnB student, LoFavør, Coop, SB1kortene, Re:Member... Etcetc.

 

Så jeg har mulighet til å backe.

Lenke til kommentar

Ikke for å trekke denne videre i evig tid, Strindmo, men her er jeg faktsik enig. Dette er en diskusjon rundt forskjellige fordeler på forskjellige kort. Når du jobber for en tilbyder så kan du jo f.eks. fortelle hva som er feil ved utsagnet enn å bare si "ikke nødvendig vis". Posten, slik den er begrenset til den ene settningen er total meningsløs og kunne like gjerne stemples som "telle-post".

 

Hadde din første post inneholdt det du nå sier, uten sytinga om at folk ikke stoler blindt på deg, så hadde den vært fornuftig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder yabank sitt kort så er det genialt om man orker styret. Betalte første faktura nå og en venn av meg kontaktet yabank for litt info. Kortet er knyttet opp mot én konto, nemlig den man overfører penger til, noe ala 365 direkte og kash. Om man kjenner kontonummeret kan man samme dag overføre summen og få minimalt med renteutgifter (ja rentene løper fra dag 1), dvs du kjøper en tv til 15000 kr, overfører summen samme dag til kontoen og du har fått snaue 750 kr i rabatt. Det er også et Bank Axept kort, og man kan derfor ta ut penger i butikk. Fikk en rimelig flaske vin på kjøpet siden jeg tok meg bryet å ta ut 1000 kr på vinmonopolet :) Nå er 15000 kr brukt opp og kortet legges til side til neste år! hehe.. Skål!

Lenke til kommentar

Bastant kan du sikkert være, Strindmo, men tråden handler om hvordan tjene penger på kreditkort. Selvom tidligere påstander var feil, var de bassert på at ingen i tråden har vært borti kreditkortselskap som ikke tar renter ved kontantoverføring. Du slenger ut en påstand om at "alle" tar feil uten å tilføre tråden noe som helst informasjon som kan være til nytte for andre. Da føler jeg at sytinga de om at folk må ha tro på at du ikke sier noe uten grunnlag som ganske så uberettiget. Det er ikke så snodig at folk reagerer på en "dere tar feil, men jeg forteller dere ikke hvorfor"-holdning.

 

Sjekket opp noen av tilbyderene du nevner, i trådens ånd, og finner lite som backer opp påstanden i den form at det skulle være lønnsomt. Ja, DnBStudent påløper ikke renter på overføring til konto, men tar et gebyr på 1% ved overføring. Siden tanken var å overføre et beløp til en konto for så å betale til bake ved forfall for så å sitte igjenn med renter, så går man med tap, så sant man ikke har veldig lang kredittperiode. Ved 45 dager kreditt må man ha mer enn 8,2% renter på den kontoen for å gå i pluss.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Norsk Tipping tar bare overføringer fra Visa debetkort (eller betaling fra bankkonto). Da vil renter påløpe med en gang, og du vil tape renter i den lille perioden du har pengen hos Norsk Tipping i stede for på konto. Det er nok gjort slik for å ungå at folk pådrar seg spillegjeld.

 

Eneste utvei er hvis du kan betale med kredittkort hos komisjonær. Noen som vet om det er mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...