ADT Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 De nye bærbare Qosmio F50, G50 og X300 fra Toshiba skal oppfylle filmfanatikeren og spillerens våteste drømmer. Les mer Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 drøyt å kalle disse "bærbare" da man må ha sekketralle for å flytte på dem Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Syntes de så veldig pene ut, men orker ikke drasse på så store, tunge maskiner. Ser dessuten ut som en skikkelig fingeravtrykksamler. Blir nok mye polering av PC hvis man kjøper denne! Min thinkpad er heldigvis matt svart Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hovedspesifikasjonene på F50 er som følger: * Intel Core2 Duo-prosessor P8600 (2,4 GHz) * 15,4-tommers WXGA (1440x900) LCD-skjerm * Toshiba Quad Core HD Prosessor To CPUer? og hva er Toshiba Quad Core HD CPU? Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Så vidt jeg vet så er ikke x300 noen nyhet. Knadde på en slik en i september, da Amentio, Datakjeden og Mamoz hadde boder under en ungdomskveld i Trondheim sentrum! Lenke til kommentar
notebook Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hovedspesifikasjonene på F50 er som følger: * Intel Core2 Duo-prosessor P8600 (2,4 GHz) * 15,4-tommers WXGA (1440x900) LCD-skjerm * Toshiba Quad Core HD Prosessor To CPUer? og hva er Toshiba Quad Core HD CPU? Les mer om Quad Core CPUen her, den skal etter sigende virkelig dra på ved f.eks. videoredigering i HD. http://en.wikipedia.org/wiki/SpursEngine Lenke til kommentar
astrogreek Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 drøyt å kalle disse "bærbare" da man må ha sekketralle for å flytte på dem Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har ikke hatt en slik Quasimodo selv, men jeg vil tro det samler seg mye bøss og pizzarester nede i høyttalerene. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer. Det er bare det at når "bærbare" begynner å veie ørten kilo, og få 18-20" skjermer, da ser jeg ikke den store vitsen lenger. De er altfor store og tunge til å være praktisk å ha med seg i jobb- eller studiesammenheng, og ender mest sannsynlig opp med å stå hjemme på en ganske fast kontorplass. Og da hadde det kanskje vært bedre å kjøpe en stasjonær isteden? Mange fordeler med stasjonær: billigere, mye bedre oppgraderingsmuligheter, bedre ergonomi, generelt lavere feilrate, utsatte deler kan byttes enkelt og billig selv av ikke-nerder (f.eks. om man søler kaffe i tastaturet kan man kjøpe nytt til en hundrings, istedenfor å levere inn laptop til kostbar reparasjon) osv. Endret 21. november 2008 av Langbein Lenke til kommentar
astrogreek Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer. Det er bare det at når "bærbare" begynner å veie ørten kilo, og få 18-20" skjermer, da ser jeg ikke den store vitsen lenger. De er altfor store og tunge til å være praktisk å ha med seg i jobb- eller studiesammenheng, og ender mest sannsynlig opp med å stå hjemme på en ganske fast kontorplass. Og da hadde det kanskje vært bedre å kjøpe en stasjonær isteden? Mange fordeler med stasjonær: billigere, mye bedre oppgraderingsmuligheter, bedre ergonomi, generelt lavere feilrate, utsatte deler kan byttes enkelt og billig selv av ikke-nerder (f.eks. om man søler kaffe i tastaturet kan man kjøpe nytt til en hundrings, istedenfor å levere inn laptop til kostbar reparasjon) osv. F50, 15.4" - 2.9 kg G50, 18.4" - 4.4 kg X300, 17" - 4.3 kg Enig i at over 4 kg er litt drøyt. Har sett noen 17-tommere på rundt 3.5 kg, det er en vekt og størrelse jeg finner svært attraktiv. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 husk at de er snakk om lader ved siden av også da.. laderen på min acer 5930g veier en kilo, som gjør at pc med lader havner på 4kg, mens en kamerat som har en tilsvarende til x300, og på den veier laderen litt over 2kg... ved siden av kommer også mus og kanskje headset så legg til en halvkilo til... så en x300 vil jo da fort veie oppimot 7kg og det å feks slå opp en laptop på buss eller tog ol. er nesten umulig med mindre man har pc på 15" eller mindre, og kan slå setet helt bakover og sitte som en dass med laptopen plassert på knea for å kunne bruke tastatur... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Enig i at over 4 kg er litt drøyt. Har sett noen 17-tommere på rundt 3.5 kg, det er en vekt og størrelse jeg finner svært attraktiv.MacBook Pro 17" (1920x1200) er faktisk under 17kg. Ikke at jeg har veldig lyst på en Mac, men de viser at det går an... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Enig i at over 4 kg er litt drøyt. Har sett noen 17-tommere på rundt 3.5 kg, det er en vekt og størrelse jeg finner svært attraktiv.MacBook Pro 17" (1920x1200) er faktisk under 17kg. Ikke at jeg har veldig lyst på en Mac, men de viser at det går an... Min stasjonære veier vel også under 17kg, og det er med 24" skjerm Eller mulig den er i grenseland... Endret 22. november 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Bare å skaffe seg litt muskler så går det nok bra Lenke til kommentar
saivert Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det er uansett lettere å ta med seg en laptop enn en stasjonær hvor du må pakke sammen skjerm, selve maskinen, tastatur og mus i sekk eller poser. En laptop slår du bare sammen og så tar under armen sammen med ladern. Sier seg selv. Slutt å snakk tull. Alt til sitt bruk folkens.. Alt til sitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå