Gå til innhold

Objektiv, blitz og fjernkontroll? Ønskeliste til mitt Canon 400D

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en gutt på 14 år, liker å ta bilder av naturen, mest, dyr etc, og har med kameraet på de fleste større "arrangementer". Begravelser, bursdager (runde tall f.eks), konfirmasjon etc etc.

Har et Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Canon, og det standard fra Canon (EF-S 18-55mm KIT)

Så, til jul må jeg jo ha noen harde pakker på lista, eller? :)

Kjøte meg et stativ i sommer, veldig fornøyd med det. Lett å ta med seg, og man kan lett ta kameraet av, uten å måtte skru, siden stativet har en sånn smart brikke man skrur inn i kameraet under, så bare setter fast på stativet. Nok om det :p

Blitz: Canon Speedlite 430EX Er denne bra? For meg som er ganske nybegynner, tar litt innebilder, og litt i naturen (kan vel ta det av til det)

Fjernkontroll: Noen som vet om en som passer til mitt DSLR?

Objektiv: Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) for Canon Er dette et bra objektiv?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blitz: Canon Speedlite 430EX Er denne bra? For meg som er ganske nybegynner, tar litt innebilder, og litt i naturen (kan vel ta det av til det)

Fjernkontroll: Noen som vet om en som passer til mitt DSLR?

Objektiv: Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) for Canon Er dette et bra objektiv?

Tusen takk for svar!

Spar noen tusen og se på Sigma http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...;ProduktID=4151

Jeg har brukt 2 stykker i et par år og de fungerer bra (virker også med CANONs ST-E" og mot

http://www.fotopia.no/produkt.asp?p=19228&...=606&c=340)

Tamron SP AF 17-50mm F2.8

Det sitter "fast" på det ene CANON 30D-kamera mitt, og virker bra.

Lenke til kommentar
Jeg sparer vel mer på å kjøpe canon da vel?

Sigma: 2300,-

Canon: 1800,- :O

Var dette fjernkontroll?

Ja, hvis du kunnet sammenlignet 430EX og SIGMA 530,

men SIGMAen er mer lik 580 i styrke og funksjonalitet.

Canon Speedlite 580 EX II 4295,-

Sigma kr 2300,-

Mange klager på at SIGMA er "plast", men ved riktig bruk, holder den lenge. Jeg har brukt mine 500'er hver dag i over 2 år (opptil flere hunder bilder av gangen).

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost;

Fjernkontroll;

Det jeg mener er at jeg kan trykke på en knapp på fjernkonrtollen, så tar kameraet et bilde. I tilbehørskatalogen til canon var det en sånn fjernkontroll, husker ikke hva den heter, og ikke hvor jeg la katalogen :/

EDIT:

Her er en tråd om de fjernkontrollene :) :) https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t695102.html

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Canon 430EX er sansynligvis det neste du trenger for å avansere ytterligere innen fotografiens verden. Det har lenge forundret meg hvorfor alle fokuserer på objektiver fremfor blits. Kom igjen - sørg for å få med en omnibounce også som du bruker ved foto-shoots med blits i f.eks. sterkt solys for å unngå sjenerende skygger. God jul.

omnibounce_obo.jpg

Lenke til kommentar

Fjernkontroll:

En enkel trådutløser som gir deg mulighet til å låse utløseren når du bruker lukkertid "B", utover 30 sekunder. Samt minsker sjansen for rystelser om kameraet ellers er stabilt.

Canon RS-60E3, kr 149,-

http://www.japanphoto.no/advanced_search_r...eywords=RS-60E3

Jeg har en slik selv, og den fungerer godt til mitt bruk.

Objektiv:

Ja,Tamron 17-50/2.8 er et bra objektiv. Mitt eksemplar er i nær daglig bruk.

Laveste pris jeg har sett på bruktmarkedet er 2100,- (foto.no).

Lenke til kommentar
takker for svar igjen :D

følger det med sånn omnibounce?

Nja ! ikke til Canon sine blitser,vet ikke om noem tredjeparts blitser har det som inkluderende.

Den koster ikke allverden på eBay en 30-40 kroner.

http://cgi.ebay.com/Bounce-Flash-Diffuser-...oQQcmdZViewItem

HK-supplies er veldig seriøs eBay seller,har selv handlet der fra flere ganger.

Jeg ville ha kjøpt en 430EX II i stede for tredjeparts produsenter da den er tilpasset til Canon og du får mere autoinnstillinger og den gir deg bedre fokusering og lysmåling.Og du kan senere kjøpe en 580 EX og bruke 580'en som master og 430'en som slave.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Nå har du ikke sagt hvilket Canon du har, men det finnes fjernutløsere, både med kabel og radiostyrte til alle CANON kamera.

Les emnetittelen? :)

Jeg bruker fjernkontrollen Canon RC-5 Wireless Remote på mitt 400D. Fungerer meget bra for meg :)

1. Må man bytte batterier ofte?

2. Må man stille inn/sette noe i kameraet så det vet at man bruker selvutløser, eller tar det bilde hvis det får inn et signal? (litt kjipt hvis man har fjernkontrollen i lomma, og tar et bilde, som blir tatt før, når man ikke er klar etc :p )

Tror jeg kjøper den 430EX II ja ;)

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

En omnibounce ser jeg fryktelig liten grunn til å kjøpe. Den vil IKKE gi deg mykere lys!

Det eneste den gjør er å spre lyset mer. Dette vil gi det mykere lys i noen situsajoner, men med mindre du kun skal ta bilder i et lite hvitt rom ville jeg brukt pengene på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...