gotmojo Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Heisann. Spiller litt cs 1.6 sammen med noen venner i ny og ne.. Det eneste som er slitsomt, er at det er ustabil fps og sjelden 100 fps hvis det er personer i nærheten eller i smoke. Jeg skal ha mer enn bra nok PC, en acer aspire 7520 med disse spesifikasjonene: CPU : AMD Turion™ 64 X2 dual-core mobile technology TL56 Chip-set : Nvidia nForce 630M Chipset Minne : 2048 MB (2 x 1024) DDR 667MHZ- soDIMM Grafikk : NVIDIA GeForce® 7000M with up to 896 MB of TurboCache™ technology 256 mb Den kommer med vista, men jeg har lagt inn XP istede. PCen er også nyformatert, så det skulle heller ikke være noen form for virus eller noe annet som ødelegger. Nå er det sikkert mange som kommer med vsync etc. Men les dette da ;D Jeg har slått av vsync og jeg har prøvd med både 1 og 2 affiniteter. Noen som har forslag eller tips på hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre ? Tusen takk Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 hvis du har mer enn 60 fps så har du mer enn øye kan oppfatte og thus ikke noe mer å tenke på 100fps er overrated, man har ikke noe glede av det, da fokuserer man for mye på fps og for lite på hodet til motstanderen spør du meg! dog for å hjelpe deg med "problemet", det du kan gjøre er å sørge for at chipsetdrivere, grafikk drivere, og den nyeste Direct x 9.0c er installert...de kan ha mye å si på fps i spill, så jeg ville ha prøvd det i første omgang. en bios update kan også gjøre underverker Lenke til kommentar
gotmojo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 100 fps er bedre enn 60 fps, fordi spillet går mer "smooth" i cs er det en fordel å ha max fps 100, fordi da er det null "lægg" og spillet glir som det skal Så ser hva du mener, men fungerer ikke helt sånn i counter-strike Takk for tipsene dine Alt det er også gjort, uten særlig hell Så kom gjerne med fler tips Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 da tror jeg fps måleren er litt dårlig, har du målt fps med fraps også? Lenke til kommentar
gotmojo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 da tror jeg fps måleren er litt dårlig, har du målt fps med fraps også? Hmm... Har bare målt med standard net_graph, kan teste med fraps også Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) sikker på at det ikke er overoppheting som gjør at du fps drops? dette er noe jeg virkelig sliter med på min laptop Endret 21. november 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
gotmojo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Sånn.. For det første, viser drop i fraps også, desverre. Det har jeg også tenkt på, kunne vært logisk. Kjenner fler som har hatt det problemet også. Men er drop fra første stund, selv når PCen ikke er varm. Og de jeg kjenner som får drop på laptop, er ikke i cs, siden det krever så lite. Men på mer krevende spill. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Sånn.. For det første, viser drop i fraps også, desverre. Det har jeg også tenkt på, kunne vært logisk. Kjenner fler som har hatt det problemet også. Men er drop fra første stund, selv når PCen ikke er varm. Og de jeg kjenner som får drop på laptop, er ikke i cs, siden det krever så lite. Men på mer krevende spill. høres veldig rart ut syns jeg...åssen er det med andre spill da? Lenke til kommentar
gotmojo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Det er ikke bare rart, men fryktelig irriterende. Andre spill fungerer fint. Spiller ikke så veldig mye på pc, men FM, fifa, Red Alert 3, GTA San Andreas, og andre spill har fungerer helt fint. Er i bunn og grunn bare Counter-Strike som ikke vil være venn med meg :S Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 hmmm, prøvd å kaste pcen gjentatte ganger ut vinduet fra høyeste etasje? det hjelper faktisk...på å få ut frustrasjon hvertfall!! vel, jeg har også hatt spill som har fungert dårlig selv om de egentlig ikke skal gjøre det, prøv å kjøre kompitabilitets modus på win 2000 kanskje? det hjalp den forferdelige fpsen jeg hadde i BF2 på min maskin Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Msn eller firefox med masse tabber oppe samtidig kan skape lagg. Og man merker forresten forskjell på 100 og 60 fps... Lenke til kommentar
Sverre. Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Msn eller firefox med masse tabber oppe samtidig kan skape lagg. Og man merker forresten forskjell på 100 og 60 fps... Du merker forskjell, fordi du tror du merker forskjell.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Nei... Jeg trodde ikke at jeg gjorde det heller, men merka faktisk forskjell da jeg prøvde det. Ikke i synlig lagg, men på aim osv... Lenke til kommentar
Finne Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bare henger på et innlegg jeg angående fps på cs 1.6 Lurer på hvorfor jeg ikke får 100 fps, men sitter fast med 60, da jeg har tatt av vertical sync og satt fps-comandoen på 100. Sitter med en Dell laptop med Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå