world wide weird Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Har et kamera som er kjøpt i taxfree butikk (internasjonal sone) på Gardermoen norsk garanti? -Gjelder den norske kjøpsloven? Endret 19. juli 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Litt usikker, men jeg synes den norske forbrukerkjøpsloven bør gjelde herfra også. Om det er så lurt å kjøpe på taxfree, er jo en annen sak (er stort sett dyrere enn å kjøpe i en vanlig butikk, ironisk nok). Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Uten at jeg er noen jurist ville jeg fremdeles tro at et produkt som er kjøpt innenfor norges landegrenser vil gå under forbrukerkjøpsloven. Selv om du er på "internasjonalt" område er du fremdeles i Norge. Alle andre lover gjelder der, så hvorfor skulle ikke forbr loven gjelde? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Takk for svar. Har lest litt i forbrukerloven uten å finne noe om flyplasskjøp. Men når jeg tenker meg om, så er det ingen butikker på Gardermoen i den internasjonale sonen (før passkontrollen ved ankomst), hvilket betyr at all handel skjer på norsk territorium. Grunnen til at jeg lurte på dette er at jeg vurderer å kjøpe et brukt kamera som nylig er handlet på Gardermoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå