Gå til innhold

Seriøs Band Logo!

Anbefalte innlegg

http://www.brusheezy.com/brush/799-Vector-Retro

-Torb: som du ser, er det lett å finne ut når folk stjeler andres grafikk og forsøker å ta æren for det. "logo" forsøket ditt er en brush fra Enigma, og en heller dårlig en i tillegg. Ripping er IKKE noe jeg anbefaler om du ønsker at noen noensinne skal ta deg alvorlig.

Heh. Under deviantARTprofilen stod det fri bruk, inkludert til kommersiell bruk, og greia var å smacke sammen ett raskt forslag, for å se hva personen var ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som det sikkert er nemnt tidlegare så er det dessverre ofte få eller ingen som rett og slett ikkje gidd å gjere slikt gratis. :hm:

Det er også viktig å forstå at dersom ein ønsker eit ordentleg og bra resultat, så tek slike prosessar tid, og at det ikkje er berre berre å presse ut ein nytenkjande, revolusjonerande og spanande logo på ein-to-tre. :)

Sist men ikkje minst gjeng eg ut i frå at fleire gjerne følar dette som eit slags "kappløp" om å gjere sitt beste på kortast mogleg tid, noko som klart ikkje er det enklaste i verda når ein heile tida har i bakhovudet at det plutseleg kan vere nokon andre sitt forslag som blir "vinnaren", utan at ein har fått vist kva ein kan.

Skjønner det, men som jeg har skrevet før så vil det ligge en reward til de som viser initiativ og vil prøve å jobbe med oss for å få til noe. Så du trenger ikke å lage noe, bare du tar kontakt om du har erfaring på område og vil gjerne hjelpe oss.

Vi tar kontakt med de vi tror har peiling og viser at de vil hjelpe oss. Som f.eks Emero.

Har du peiling, men ikke gidder å lage noe kjapt og dårlig så bare skriv at du gjerne kan prøve så kan du få litt directions av oss samt en pris for å gjøre dette.

Håper folk tar kontakt =)

Lenke til kommentar

Tror Emero vet at det er fribruk av dette, men det han prøver å få frem er at personer prøver å ta "cred" for noe som er allerede gjort på en måte. Uansett, hvis du har flere forslag Torb- så gjerne ta kontakt eller evt skriv her, vi er villige til å høre med de fleste forslag :)

Lenke til kommentar

Hei :) Jeg driver en del med grafisk design og har vært borti det med å lage logo og slikt før. Jeg prøver meg på å lage noen bandlogo forslag til dere, har hørt på dere på myspace, jeg likte musikken :)

Jeg registrerte meg nettopp her inne så jeg kunne få snakket her og prøvd meg litt da :p Men vi sees.. :3

Lenke til kommentar
Hei :) Jeg driver en del med grafisk design og har vært borti det med å lage logo og slikt før. Jeg prøver meg på å lage noen bandlogo forslag til dere, har hørt på dere på myspace, jeg likte musikken :)

Jeg registrerte meg nettopp her inne så jeg kunne få snakket her og prøvd meg litt da :p Men vi sees.. :3

Supert Jovan!

Hyggelig at du registrerte deg for å ta kontakt :)

Skal du legge ut no forslag her eller vil du vi skal ta mer kontakt per mail eller hva?

Lenke til kommentar

sorry for treghet i svar fra meg :)

den jeg la ut var nok mest for å vise hvor enkelt det kan gjøres.

om jeg skal lage en logo for dere, vil jeg gjerne bruke litt mer tid på å høre musikken deres (skal sjekke myspace'en når jeg kommer hjem ;)) og vite mer om hva dere vil vise dere som med den. Har dere andre spesifikasjoner som skal med? fargeønsker eller lignende? om dere bare ønsker å bruke logoen til skjermvisning og småtrykk som albumcover osv, kan jeg lage den som en jpg fil for dere, men om dere ønsker det større, snakker vi vector, og da bør dere ha en kyndig person til å hjelpe dere med bruk av den ;)

Lenke til kommentar
sorry for treghet i svar fra meg :)

den jeg la ut var nok mest for å vise hvor enkelt det kan gjøres.

om jeg skal lage en logo for dere, vil jeg gjerne bruke litt mer tid på å høre musikken deres (skal sjekke myspace'en når jeg kommer hjem ;)) og vite mer om hva dere vil vise dere som med den. Har dere andre spesifikasjoner som skal med? fargeønsker eller lignende? om dere bare ønsker å bruke logoen til skjermvisning og småtrykk som albumcover osv, kan jeg lage den som en jpg fil for dere, men om dere ønsker det større, snakker vi vector, og da bør dere ha en kyndig person til å hjelpe dere med bruk av den ;)

Hei igjen Emero!

Skjønner. Kult at du gidder å ta deg tid til dette uansett!

Jeg skal prøve å få snakket med resten om evt fargeønsker osv også ta kontakt hvis det blir aktuelt.

Jeg er kanskje litt nybegynner nå, men hva er vector? xD

Prates!

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig sånn at en logo helst bør være i vektorformat uansett, slik at den kan brukes i stort format dersom det noen gang skulle bli behov for det..? :)

Edit: Vektorgrafikk er -enkelt fortalt- grafikk som kan forstørres i det uendelige uten kvalitetstap, fordi alle linjene er oppbygd av matematiske formler i stedet for enkeltpunkter (piksler), slik som f.eks. jpg-bilder (punktgrafikk) er.

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Supert Jovan!

Skal du legge ut no forslag her eller vil du vi skal ta mer kontakt per mail eller hva?

Vi kan godt kontaktes per mail også, men det er helt det samme for meg. Jeg sitter her og hører på musikken deres mens jeg kommer med logo forslag. Forresten så burde og MÅ nesten logoen lages i vector så den kan bli brukt i stor og liten format. Jeg driver å lager den i vector nå. Jeg prøver så godt jeg kan å få det til å se bra ut og få den til å 'likne' dere da :)

Jeg legger de sikkert ut her elr til mailen deres i slutten av dagen i dag elr no.

Lenke til kommentar

Supert Jovan!

Vi kan godt kontaktes per mail også, men det er helt det samme for meg. Jeg sitter her og hører på musikken deres mens jeg kommer med logo forslag. Forresten så burde og MÅ nesten logoen lages i vector så den kan bli brukt i stor og liten format. Jeg driver å lager den i vector nå. Jeg prøver så godt jeg kan å få det til å se bra ut og få den til å 'likne' dere da :)

Jeg legger de sikkert ut her elr til mailen deres i slutten av dagen i dag elr no.

Skikkelig bra!

Du kan godt sende det til [email protected] :)

Høres ut som du har peiling, gleder meg til å se forslaget :D

Lenke til kommentar

Supert Jovan!

Skikkelig bra!

ok, da sender jeg forslagene til mailen deres etterhvert. Hehe, nja, jeg har vell litt peiling, men ingen proff :p Men vi kontakes og jeg får se om jeg kommer opp med no:P Kanskje du kunne gi meg litt mer info om hva dere liker og sånt kanskje.. farger eh ting og tang. Jeg hører på musikken deres men er litt vanskelig uten å vite noe mer utenom musikken. hvis du skjønner.

:)

Lenke til kommentar

Supert Jovan!

Skikkelig bra!

ok, da sender jeg forslagene til mailen deres etterhvert. Hehe, nja, jeg har vell litt peiling, men ingen proff :p Men vi kontakes og jeg får se om jeg kommer opp med no:P Kanskje du kunne gi meg litt mer info om hva dere liker og sånt kanskje.. farger eh ting og tang. Jeg hører på musikken deres men er litt vanskelig uten å vite noe mer utenom musikken. hvis du skjønner.

Supert Jovan!

Når vi selv har prøvd å komme frem til en slags logo har vi jobbet med svart, hvit og rød egentlig. Men vi er ikke så veldig fastlåst i de fargene, så bare kom med forslag.

Når det gjelder design liker vi vel bandlogoer som består i hovedsak av skrift, men som kan brukes sammen med alt mulig hvis du skjønner hva jeg mener.

Så bare send forslag du så får vi eventuelt korrektere ;)

Gleder meg nå! ^^

Lenke til kommentar

Supert Jovan!

Skikkelig bra!

Supert Jovan!

Når vi selv har prøvd å komme frem til en slags logo har vi jobbet med svart, hvit og rød egentlig. Men vi er ikke så veldig fastlåst i de fargene, så bare kom med forslag.

Når det gjelder design liker vi vel bandlogoer som består i hovedsak av skrift, men som kan brukes sammen med alt mulig hvis du skjønner hva jeg mener.

Så bare send forslag du så får vi eventuelt korrektere ;)

Gleder meg nå! ^^

Ja jeg skjønner hva du mener :) Jeg har kommet opp med noen forslag nå, jeg har sendt det til mailen deres, håper dere liker dem. Ikke vær redd for å kritisere, det er deres logo, si hva som er galt og evt andre ønsker, så skal jeg prøve å oppfylle dem så godt jeg kan :p ^^

Lenke til kommentar
Ja jeg skjønner hva du mener :) Jeg har kommet opp med noen forslag nå, jeg har sendt det til mailen deres, håper dere liker dem. Ikke vær redd for å kritisere, det er deres logo, si hva som er galt og evt andre ønsker, så skal jeg prøve å oppfylle dem så godt jeg kan :p ^^

Jeg må bare si du har gjort en veldig fin jobb på så kort tid ;) Du er absolutt et av de bedre forslagene, skal vise dem frem til resten av gjengen som tar vi nesten helt sikkert kontakt :D Personlig digger jeg dem selv om de ikke er helt ferdig ;)

Konge arbeid Jovan!

Endret av datating
Fjernet milelang quote
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som har flere forslag? Har fortsatt ikke bestemt oss, så vi er åpne for alt :)

post-177717-1229727246_thumb.jpg

kjeda meg litt i natt:P så her er litt..

EDIT:

Jeg så nå at prikkene over i'ene nederst er litt rare, det vakke med vilje. Så vet du det. Jeg er dessverre for lat for å fikse det nå. :)

Endret av Jovan
Lenke til kommentar
jeg liker nok best band logoer som har bare tekst.

da står man mye friere til å implementere det i covers osv uten at det går utover noe annet.

mekket en kjapp en her, som passer fint til å ha oppe til venstre over alle eventuelle cd navn, osv...

Det der var ekstremt bra Emero! Likte det utrolig bra, eneste jeg kan si noe på er vel at "licks" står opp ned, det er vel ikke så gunstig på et allerede vanskelig navn? vet ikke helt jeg, men jeg vil iallefall prate mer med deg ang dette. Jeg må nesten høre med resten av gjengen også.

Har du et til forslag kanskje? Vil gjerne ha mer av deg, du har peiling virker det som! :)

Må si meg enig her! Kjempe bra logo, enkel og grei, men man skal generelt være sinnsykt forsiktig med å sette ting oppned. SÆRLIG i en logo. Men ellers, en knall logo! :) Står veldig fritt som du sier med å komponere ting rundt, og det er veldig viktig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...