Gå til innhold

Seriøs Band Logo!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Et par tips til alle dere som nå sitter hjemme og mekker logoer for harde livet:

-en logo må være mulig å resize til alle slags størrelser uten å miste kvalitet, altså helst i vektor.

-en logo skal se like bra ut i sort/hvitt som i farger.

-en logo skal illustrere det klienten står for samtidig som den lyser orginalitet, det vil si at å bruke andre logoer for å skape en egen ikke er en god løsning. Å hente inspirasjon er greit, men å endre en eksisterende er det ikke.

+1.

Følar mange misforstår konseptet "logo", sett ut i frå desse "knaggane".

Utfordringa blir jo då å finne på noko "revolusjonerande", ikkje sant? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*host*

Jeg ser poenget med at mitt forslag ikke var revolusjonerende, men samtidig har det (i mine øyne) ikke kommet opp bedre logoer.

Til mitt forsvar så er parental advisory og clawfinger cd-en tredelt (sort-hvit-sort), mens mitt forslag er todelt (sort-hvit). Så en viss, og vesentlig, forskjell foreligger.

Lenke til kommentar
joda, men det er ingen logo. en logo må være et frittstående element.

kan du gjøre munnen til noe som kan stå alene, kan det jo funke, og det er vel ikke altfor mange som har brukt det fra før ;)

Jepp, det er sant. Derfor jeg likte den over så godt, ganske spesiell skrift i tilegg til at man kan føye inn alt mulig rart bak. Det er et frittstående element samtidig som at den kan pakkes inni alt mulig rart ^^

Lenke til kommentar

Hehey! Ser man det, favorittbandet fra musikklinja er på forumet. ^^

Har ikke så mye å bidra med logomessig, men håper -og tror- at dere finner en dere liker sammen med noen her, det er mange som har kunnskap her inne.

Si forresten fra om dere skal ha konsert i nærheten (dvs rundt Verdal et sted), så har dere i hvert fall en publikummer. Gjerne med kamera, om dere ikke har noe imot det. :D

Mvh Karl-Peder Sjømæling, "lydmann" og MMT-student på Spekter-konserten. :)

Lenke til kommentar
Hehey! Ser man det, favorittbandet fra musikklinja er på forumet. ^^

Har ikke så mye å bidra med logomessig, men håper -og tror- at dere finner en dere liker sammen med noen her, det er mange som har kunnskap her inne.

Si forresten fra om dere skal ha konsert i nærheten (dvs rundt Verdal et sted), så har dere i hvert fall en publikummer. Gjerne med kamera, om dere ikke har noe imot det. :D

Mvh Karl-Peder Sjømæling, "lydmann" og MMT-student på Spekter-konserten. :)

Halløy!

Hyggelig å hør!

Ska definitivt si ifra om det skjer nå rundt verdalen, og du må gjerne ta bilda! Det treng vi massevis av! ;)

Prates!

Lenke til kommentar

jeg liker nok best band logoer som har bare tekst.

da står man mye friere til å implementere det i covers osv uten at det går utover noe annet.

mekket en kjapp en her, som passer fint til å ha oppe til venstre over alle eventuelle cd navn, osv...

post-15883-1227386752_thumb.png

Lenke til kommentar
jeg liker nok best band logoer som har bare tekst.

da står man mye friere til å implementere det i covers osv uten at det går utover noe annet.

mekket en kjapp en her, som passer fint til å ha oppe til venstre over alle eventuelle cd navn, osv...

Det der var ekstremt bra Emero! Likte det utrolig bra, eneste jeg kan si noe på er vel at "licks" står opp ned, det er vel ikke så gunstig på et allerede vanskelig navn? vet ikke helt jeg, men jeg vil iallefall prate mer med deg ang dette. Jeg må nesten høre med resten av gjengen også.

Har du et til forslag kanskje? Vil gjerne ha mer av deg, du har peiling virker det som! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som det sikkert er nemnt tidlegare så er det dessverre ofte få eller ingen som rett og slett ikkje gidd å gjere slikt gratis. :hm:

Det er også viktig å forstå at dersom ein ønsker eit ordentleg og bra resultat, så tek slike prosessar tid, og at det ikkje er berre berre å presse ut ein nytenkjande, revolusjonerande og spanande logo på ein-to-tre. :)

Sist men ikkje minst gjeng eg ut i frå at fleire gjerne følar dette som eit slags "kappløp" om å gjere sitt beste på kortast mogleg tid, noko som klart ikkje er det enklaste i verda når ein heile tida har i bakhovudet at det plutseleg kan vere nokon andre sitt forslag som blir "vinnaren", utan at ein har fått vist kva ein kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...