Gå til innhold

Seriøs Band Logo!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er et band som heter Explicit Licks(www.myspace.com/explicitlicks), og vi er på utkikk etter en bandlogo. Vi trenger noe som kan brukes fra imorgen til evigheten. Altså en logo som vi skal bruke som et slags varemerke.

Det vi trenger er noe som fanger en persons oppmerksomhet, og får det til å se to ganger. Hvis dere skjønner. Uten igjen å være for drastisk.

Det kan gjerne være litt retro, du kan selv høre på myspacen vår hvilken type musikk vi spiller for å få en slags ide, det er kort forklart energisk rock med et snev av blues.

Som bandnavnet sier legger vi vekt på "licks"'a, får dere som ikke vet hva det er er det på en måte gitar riffet, altså det gitarene spiller, kort fortalt.

Hvis du/dere kunne fått fanget det på en måte i en logo, hadde det vært fenomenalt.

Men som sagt, det skal være en logo som vi kan bruke ved flere tilfeller, f.eks Coca-Cola, den har vært temmelig uforandret, men samtidig vært i alle slags former.

Og som sagt det skal ikke være for mye.

Vi vil gjerne ha råd/tips av folk som evt har jobbet med dette og kan gi oss diverse tilbakemeldinger på det vi trenger.

Hvis du tror du kan komme på noe som kan fungere så send gjerne en mail([email protected]) med noen forslag eller evt enklere bare post dem her.

P.S: Du trenger ikke ta hensyn til alt dette, kommer du opp med en genial ide som går utover noen av "punktene" jeg har nevnt så bare kom med det, ta dere artistiskfrihet!

Tar veldig gjerne imot kjappe henvendinger!

Hilsen

Marius, trommeslager i Explicit Licks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg ... Merk at fonten jeg har brukt (Helvetica) er gal. Det skal være Helvetica Ultra Compressed, gidder ikke kjøpe (190 kr) eller lete etter den bare for å illustrere poenget. (Og jeg tar for gitt at du skjønner poenget; parental advisory, explicit lyrics.)

post-143500-1227227977_thumb.jpg

Endret av gormley
Lenke til kommentar

Den med parental advisory, den er vel egentlig ganske så brukt av Clawfinger på deres Life will kill you plate, som kom i 2007, altså innen en periode man fortsatt husker. Men idéen er god, for det var ett cover som ihvertfall fanget blikket.

200px-Clawfinger_-2007-_Life_Will_Kill_You.jpg

MP0227~Parental-Advisory-Explicit-Lyrics-Posters.jpg

Lenke til kommentar

Interesant! Vi hadde faktisk tenkt på den en stund, stilig at det der var det første som slo deg. Da bør vi absolutt vurdere den litt videre, men vil gjerne se om det er noen fler der ute som er keen på å finne på noe.

Tusen takk for svaret forresten ;) Har du god peiling på design etc? Kunne trengt albumcover og lignende etterhvert.

Lenke til kommentar

Ja, det er fare for det, men som sagt vi er inne på noe. Det er ikke for "over the top", en ganske enkel logo, men samtidig fanger den bra.

Så hvis noen kan komme med noen vrier eller lignende hadde det vært supert.

Eller eventuelt gå for noe mer orginalt igjen, bare få lagt inn det dere tror passer. Vi er åpne for forslag, absolutt!

Selvfølgelig ligger det en gevinst i det, men samtidig må vi jo få bekreftet at personen faktisk har peiling på hva han driver med og gjerne har gjort lignende jobber før.

Dette kan vi eventuelt prate om hvis det blir aktuelt, send en mail f.eks

Herlig at dere viser interesse iallefall, og gidder å svare! :)

Endret av Klex
Lenke til kommentar

Egentlig ikke tenkt noe særlig over det.

Det eneste av kriterier jeg personlig setter er vel at det skal fange oppmerksomhet, om den gjør det ved gjenkjennelse eller bruk av kontraster eller hva som helst har ikke så mye å si.

Som sagt, vi er ikke et "moderne" band, vi holder føttene i det litt gamle, hvis det gir deg noen ideer.

Men selv har vi lekt litt med tanker på enten black&white, og sort/rødt.

Det kan tilogmed bare være så enkelt som en form for font, noe en person har tegnet for hånd evt på PC.

Mange band har jo dette, og det er ganske lett å gjøre mye med.

Eventuelt en logo med denne fonten i, så kan fonten i seg selv brukes til andre ting også.

Endret av Klex
Lenke til kommentar

Ikke dumt, absolutt ikke dumt -Torb!

Eneste jeg ikke liker ved den er at jeg synes ikke den avsluttes på en måte, til høyre for skriften mangler det noe føler jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men absolutt et genialt forslag :)

Lek litt mer med den ideen og vi begynner å snakke :D

Den vokser på meg da!

Husk å legg vekt på at fonten skal være unik og samtidig fungere bra som standalone. ;)

Høres ut som jeg dirigerer deg nå, men håper du gidder og har tid til å fikle litt med en logo :)

Endret av Klex
Lenke til kommentar

Heh. Jeg skal sove på det, og når du sier det så er den litt.. tung ...på høyresiden, ikke helt balansert. En skrifttype som skal kunne brukes alene er jo ett kapittel for seg selv, men burde jo absolutt være gjennomførbart. Jeg ble veldig usikker på hvordan det skal gå å få balansen i logoen, men får tenke videre i morgen.

Lenke til kommentar

Supert -Torb! Du er knall!

Håper du får fikset opp litt i balansen :)

Kommer sikkert til å sjekke innom imorgen! Prates!

Bare kom med ideer dere andre også, holder valget åpent enda :D

Endret av Klex
Lenke til kommentar

oi oi :) Denne likte jeg også!

Kult med den "parental advisory explicit licks" nede der ^^

Problemet er at jeg ikke føler at det blir en logo, skriften står litt skjevt plasser osv. Har du kunnet jobbet litt mer med den?

Få skriften i midten også litt røyk rundt, behold den "parental" greia, den var dritbra ;)

Lenke til kommentar

Et par tips til alle dere som nå sitter hjemme og mekker logoer for harde livet:

-en logo må være mulig å resize til alle slags størrelser uten å miste kvalitet, altså helst i vektor.

-en logo skal se like bra ut i sort/hvitt som i farger.

-en logo skal illustrere det klienten står for samtidig som den lyser orginalitet, det vil si at å bruke andre logoer for å skape en egen ikke er en god løsning. Å hente inspirasjon er greit, men å endre en eksisterende er det ikke.

Lenke til kommentar

68865_s.jpg

Noe sånnt som dette, kanskje? Ganske retro, og med en font som ikke ligner grisen akkurat nå, men form-messig.

Edit: Større bilde.

Et lite tips: PNG har bedre kvalitet enn JPG. Det ser du vel på fonten og de mindre sirklene.

- M

Regner med han vet det, bruker sikkert bare JPG for å kunne legge den inn i posten ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...