Gå til innhold

Nybegynner Hvilket kamera

Anbefalte innlegg

Jeg er som sakt helt nybegynner på speilreflekskamera. Hva er da det beste å anbefale for en som bare vil ta fine bilder av hundene, natur osv? Det skal helst ikke være altfor dyrt. HAr sett på et Nikon D40 på finn for 2000,- er det et lurt kjøp, eller lønner det seg å kjøpe nytt kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Kristian Moe skrev:
D40 er et supert nybegynerkamera!

Om du er intressert i litt zoom kan du gå for denne:

LINK

Om det ikke er så viktig, kan du kjøpe denne (ikke noe problem og kjøde dette separat senere)

LINK

Tror du får D40 billigst på OBS eller Expert, der er de vel rundt 2400, skal du bruke mer enn 3000, så finns det bedre alternativer enn D40.

Lenke til kommentar
  suri skrev:
Hvor mye kan jeg ¨forlange¨ at hun skal gå ned på pris da?

Har ikke 3500,- å bruke på et kamera desverre.

Du kan jo prøve deg med ca 2/3 av nåværende nypris, og henvise til at det går nye for så lite som 1995,- nå, du klarer vel sikkert å presse et brukt til rundt 1500 hvis du er heldig

Lenke til kommentar
  suri skrev:
Hvor mye kan jeg ¨forlange¨ at hun skal gå ned på pris da?

Har ikke 3500,- å bruke på et kamera desverre.

Gå for 1500, og vær villig til å gå opp til 1700. Kommer også litt an på hvor gammelt eksemplaret er - for D40 har vært på markedet ganske lenge nå. Om det er gammelt så bør du ikke gå over 1500, for da begynner det å bli lite garantitid igjen.

Om det følger med filtre og/eller bag og/eller stativ, så er jo det verdt noen kroner på prisen, da. Om budsjettet er supertrangt så kan du spørre om en pris uten tilbehøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...