Gå til innhold

BK: Forsøk på grafikk i foto

Aak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det virket en smule rotete og litt feil,

skulle ideen funket tror jeg at det hadde vært bedre i profil, der grafikken ikke dekker over modellen,

eventuelt, fått hun til å posere med ei hand ut på siden, som om hun skulle hatt en kule liggende i håndflata. og så en grafikk der.

Lenke til kommentar

Vanskelig oppgave. Du har nok rett i at det ser ut som om noen har spydd på bildet ...

Vel, det er ikke så galt, men det virker ikke troverdig. Det kan være at de grafiske elementene ikke er "grafiske" nok, slik at de ikke skiller seg ut ut. Det er mulig å prøve å overdrive grafikken, f.eks. å til en påtegnet fett-stift effekt på grafikken. Det er mulig at du burde hatt et annet bilde som utgangspunkt da.

Med dette motivet, så ville jeg ha valgt gull og sølv fargede stjerner, men istedet for at de er uskarpe, så skulle de vært overdrevet skarpe; kanksje med en cheesy skygge slik at det vikrer som om grafittien hopper ut av bildet.

Tom

Lenke til kommentar

noen småting som kan hjelpe deg...

-om noe skulle komme ut av det objektivet, måtte det være stappfult inni det, og ikke mulighet for å se linseelementet. Den type bilde du fosøker på er mye lettere i profil, da du ikke ser hva som er inne i elementet du bruker som kilde.

-Om du ikke ønsker å ha dybde i grafikken, må du ikke bruke forskjellige grader av skarphet. Jeg ville i dette tilfelle heller begynt smått ved objektivet, for så å gjøre grafikken større og mer uklar etter hvert som den beveger seg mot meg.

-Skjermen min kan være helt på trynet kalibrert, men ansiktet hennes virker en smule for lyst. Gjør litt vondt i øynene mine. Skal sjekke på kalibrert skjerm før jeg tørr gjøre den uttalelsen offisiell, da...

Idèen er fin, men noe utbrukt.

Lenke til kommentar

Jeg syns du har et greit utgangspunkt, men det kreves mer jobbing, kanskje mer elementer også.

Men det du viser her trengs mer og bedre behandling.

Masker er din venn...opacity, blendmodes, evt filters....

Kanskje flytte litt på ting, endre farger, endre synlighet etc...du ser hva du finner ut...

Det er MYE frem og tilbake med billedredigering..

Lenke til kommentar

I motsetning til alle andre synes jeg ikke det opprinnelige bildet var så ille. Glossy og glam, javisst. Men hvorfor ikke? Jeg synes faktisk det var helt greit, selv om det ligger milevis fra hva jeg liker innen fotografiets verden.

Den nye versjonen synes jeg blir ingenting, og grafikken virker tilfeldig og veldig pålimt. Den opprinnelige versjonen sprudlet faktisk på en litt latterlig måte, og litt cheese må vi tåle av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...