Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ett ganske så lite men stort forholds dilemma..

Anbefalte innlegg

Har havnet i et lite dilemma.. Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre med dette men det går som følgende:

Det hele begynt ved skolestart, jeg kom i klasse med ei jente som jeg så klart hadde sett før men aldri kjent henne på den måten som jeg gjør nå, det hele begynte i høstferien, jeg var på fest ilag med henne OG typen hennes, vi drakk og kosa oss, men så ble det slutt så vi dro til typen hennes på nachspiel, der endte det opp med att jeg ble sittende ved siden av henne, hun fant fram att pledd å la over oss og begynte å stryke meg på magen etc, etc you know the drill. Jeg hadde allerede begynt å få følelser for henne, men tenkte siden hun hadde type att jeg bare skulle la det være. Men kvelden gikk, vi så 2-3 filmer så gikk han å la seg. Jeg ok hun begynte så kysse...

That's just the start..

Må få sagt det da att forholde mellom de var ganske dårlig og det var like før det ble slutt mellom dem. 1 eller 2 uker etter høstferien var det slutt mellom de, og vi begynte å gjøre flere og flere ting ilag, endte opp med overnattinger, utallige mange timer uten søvn over msn and so on, det kan virkelig fungere mellom oss vist vi bare vil det.

Men, det er alltids ett men. Han har behandlet hun så dårlig mens de var ilag, men hun klarer ikke å komme over han å slike ting, og nå i de siste dagene har de blitt sammen, vet ikke hvor mange tårer jeg har grått pga dette, jeg sa til henne att siden hun nå er sammen med han igjen att jeg skal backe off å bare la de prøve å bygge opp forholdet sitt igjen. Men hun vil ikke att jeg skal gi slipp på det jeg og hun har..

Hva skal jeg gjøre?!

Jenta er da alt for meg å jeg vil ikke gi slipp på henne :\

grunnen til jeg sa det att jeg ville backe off var pga att jeg ikke vill se henne såret og lei seg, men alt jeg vil akkurat nå er å ligge ha henne i armene mine å slike ting :\

Jeg har ikke tenkt å gi opp enda, jeg vet det att hun vil ha meg og jeg vil ha henne, det er bare den fucking kjøresten hennes som holder henne igjen...

Uansett hva dere sier jeg bør gjøre kommer jeg ikke til å gi slipp på jenta, men noen tips for hva jeg kan gjøre for att hun skal få flere følelser for meg, bli mer glad i meg å slike ting som kan få henne til å gi slipp på han å komme til meg hadde vert konge =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, du er forelska og vil forsette å være det en stund til.

For meg ser det derimot ut som om hun heller vil være sammen med gamlekjæresten enn deg. Du gjør det lurt i å trekke deg unna for at hun skal få finne ut om det er dette hun faktisk vil. Har hun sagt til det direkte at hun ikke vil at du skal gi slipp på henne, eller er det noe du tror?

Du får fortelle henne hva du føler, og at du vil at hun skal velge deg og ikke kjæresten. Om hun ikke velger deg, så er nok løpet kjørt. Kanskje hun ombestemmer seg seinere, men da er det sikkert for seint for deg. Slike forelskelser går over når det ikke er gjennsidig.

Tipset mitt er at du må få henne til å velge, enten deg eller han.

Lenke til kommentar
Greit, du er forelska og vil forsette å være det en stund til.

For meg ser det derimot ut som om hun heller vil være sammen med gamlekjæresten enn deg. Du gjør det lurt i å trekke deg unna for at hun skal få finne ut om det er dette hun faktisk vil. Har hun sagt til det direkte at hun ikke vil at du skal gi slipp på henne, eller er det noe du tror?

Du får fortelle henne hva du føler, og at du vil at hun skal velge deg og ikke kjæresten. Om hun ikke velger deg, så er nok løpet kjørt. Kanskje hun ombestemmer seg seinere, men da er det sikkert for seint for deg. Slike forelskelser går over når det ikke er gjennsidig.

Tipset mitt er at du må få henne til å velge, enten deg eller han.

Hun sa til meg at hun ikke villa att jeg skulle gi slipp på henne da jeg spurte om hun vill att jeg skulle holde meg unna henne, hun vil fortsatt att vi skal fortsette slik som før... så jeg er egentlig ganske spent men også redd. Er 0 morsomt å leke med følelser :\

men så er det å på en måte kjæresten hennes som har tvunget henne tilbake i ett forhold med henne.. sier hun vertfall..

Lenke til kommentar

Da får du vise litt guts.

Tror nok at hun har behov for å føle seg ønsket og det er der du nå må steppe inn og bevise at det dere to har var unikt.

Og ikke bli for femi heller, det hjelper ikke stort å felle for mange tårer, å vise følelser er greit men ikke om det blir syndeflod.

Lenke til kommentar
*SNIP*

Hun sa til meg at hun ikke villa att jeg skulle gi slipp på henne da jeg spurte om hun vill att jeg skulle holde meg unna henne, hun vil fortsatt att vi skal fortsette slik som før... så jeg er egentlig ganske spent men også redd. Er 0 morsomt å leke med følelser :\

men så er det å på en måte kjæresten hennes som har tvunget henne tilbake i ett forhold med henne.. sier hun vertfall..

Sorry, men hvem er det som lar seg bli tvunget inn i et forhold?

Vil hun virkelig ha deg så hadde hun dumpet typen og i det minste sett om det dere har/hadde er noe å satse på. Hun kan ikke være sammen med en annen, samtidig som du skal stille opp når hun trenger deg? Der hadde i det minste jeg satt foten ned, men jeg vet at det er vanskelig når følelsene tar overhand.

Enten er hun sammen med typen, eller så slår hun opp og prøver med deg. En mellomting vil ikke fungere.

Lenke til kommentar

CK_

Tror du skal være forsiktig med å selv utnevne deg som jente-ekspert, jeg har selv oppvokst med 2 søstre og vært samboer i snart 7 år med ei flott dame og jeg forstår meg fortsatt ikke helt på dem.

(Edit : Er forsåvidt enig med deg, bare litt trøtt så jeg leste innlegget ditt halveis feil :p )

Motivene hennes for å være sammen med eksen kan være så enkelt som at det er en viss trygghet i å være sammen med noe kjent, gamle følelser kan også komme fram og det er ikke unaturlig at sympati for eksen og at hun ikke ønsker at han skal ha det vondt har ført fram til dagens situasjon.

Andre jenter kan faktisk være såpass sleipe at de ønsker å ha en elsker for spenningens skyld , at det er nettop det å gjøre noe skjult rett bak ryggen på kjæresten sin som får henne til å like forholdet hun er i.

Nei, her er det nok ikke så veldig mange alternativ han kan ty til, han må nok vise henne at han er kar og at om hun ikke ønsker ham så greier han nok å skaffe seg en annen dame. Det værste han kan gjøre er uansett å sitte og vente på at hun skal gjøre seg ferdig med eksen, han bør nok gi henne klar beskjed om at han ikke kommer til å kaste bort følelsene sine på noen som ikke kommer til å gi ham det han ønsker.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
CK_

Tror du skal være forsiktig med å selv utnevne deg som jente-ekspert, jeg har selv oppvokst med 2 søstre og vært samboer i snart 7 år med ei flott dame og jeg forstår meg fortsatt ikke helt på dem.

(Edit : Er forsåvidt enig med deg, bare litt trøtt så jeg leste innlegget ditt halveis feil :p )

Motivene hennes for å være sammen med eksen kan være så enkelt som at det er en viss trygghet i å være sammen med noe kjent, gamle følelser kan også komme fram og det er ikke unaturlig at sympati for eksen og at hun ikke ønsker at han skal ha det vondt har ført fram til dagens situasjon.

Andre jenter kan faktisk være såpass sleipe at de ønsker å ha en elsker for spenningens skyld , at det er nettop det å gjøre noe skjult rett bak ryggen på kjæresten sin som får henne til å like forholdet hun er i.

Nei, her er det nok ikke så veldig mange alternativ han kan ty til, han må nok vise henne at han er kar og at om hun ikke ønsker ham så greier han nok å skaffe seg en annen dame. Det værste han kan gjøre er uansett å sitte og vente på at hun skal gjøre seg ferdig med eksen, han bør nok gi henne klar beskjed om at han ikke kommer til å kaste bort følelsene sine på noen som ikke kommer til å gi ham det han ønsker.

Jeg uttaler meg bare ut i fra det jeg hadde gjort.

Det er at så lenge hun ikke klarer å gi slipp på kjæresten, så hadde ikke jeg gitt henne mer av meg enn det en venn hadde gjort.

Greit nok at du kan støtte henne, snakke med henne om hva som er galt etc. Men det går en grense for hvor langt, i hvert fall jeg, hadde gått før en sitter igjen knust når hun endelig finner ut at det ikke er deg hun vil ha. Dette kan jo slå begge veier og det er sjansen du får ta i så fall.

Det er lett for meg å sitte å si det, siden jeg ikke har følelser for denne jenta, som kan endre mitt syn/oppfattning av situasjonen. Jeg tror allikevel det er lurt å være klar på at det enten er deg eller typen.

Endret av CK_
Lenke til kommentar

Hun blir sammen med gamlekjæresten igjen, men forteller samtidig til deg at du må ikke gi slipp på det dere har? Wtf?

Her har hun gått og blitt sammen med han igjen, etter en periode hvor dere drev og rotet og koste dere. Så, når han gamlekjæresten tydeligvis ville "ha tilbake" dama si, så forsvinner hun rett til han igjen. Jeg vil råde deg til å bare ligge unna henne. Enten får hun gjøre et valg. Velg den ene, kutt ut den andre, eller så driter du i henne.

Lenke til kommentar

Hun la et pledd over dere to(i motsetning til over seg og typen), og strøk og tafset på deg, med typen i samme rom..?

Og hun vil dere skal fortsette å rote og oppføre dere som kjærester, til tross for at hun har en annen kjæreste?

Dette høres ut som ei jente som er ustabil, og lurt å holde seg unna/glemme.

Lenke til kommentar
Hun la et pledd over dere to(i motsetning til over seg og typen), og strøk og tafset på deg, med typen i samme rom..?

Og hun vil dere skal fortsette å rote og oppføre dere som kjærester, til tross for at hun har en annen kjæreste?

Jepp... Det gjorde hun, og det vil hun.

Men det som er tingen att på skolen er hun hele tiden ilag med meg istedet for å være ilag med kjæresten, hun er nesten aldri med han på fritiden heller, eventuelt er vi ilag på skolen eller så er jeg med henne, og hun med meg, snakker hele tiden på MSN etc, etc

sitter på skolen nå, har akkurat sett film i engelsk hvor vi lå å kosa bakerst i klasserommet, friminuttet lå vi i gangen å halvsov oppå hverandre etc etc, enda kjæresten hennes sendte hun meldinger å ba henne komme til han.. Men hun ble igjen med meg..

Endret av Torey
Lenke til kommentar

Si til henne at du ikke kan «gå på gress» til hun har funnet ut av om hun vil bli sammen med kjæresten eller ei. Du kan gjerne være vennen hennes videre, men ikke mere før hun har bestemt seg. Samtidig kan du ikke garantere at du er ledig og klar for henne om hun velger å drøye avgjørelsen.

Om du ikke setter grenser og ber henne velge deg foran han (som kjæreste), vil du alltid bli et 2. valg i hennes hode.

Lenke til kommentar

Men det som er tingen att på skolen er hun hele tiden ilag med meg istedet for å være ilag med kjæresten, hun er nesten aldri med han på fritiden heller, eventuelt er vi ilag på skolen eller så er jeg med henne, og hun med meg, snakker hele tiden på MSN etc, etc

sitter på skolen nå, har akkurat sett film i engelsk hvor vi lå å kosa bakerst i klasserommet, friminuttet lå vi i gangen å halvsov oppå hverandre etc etc, enda kjæresten hennes sendte hun meldinger å ba henne komme til han.. Men hun ble igjen med meg..

Ser ikke kjæresten dette?

Reagerer han ikke? Eller passer dere på at han ikke ser det?

Han må jo vite det, og bli rimelig forbannet? For en tøffel, og for en bitch, sier nå jeg.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut at huns sier kjæresten var den som behandlet henne dårlig sett i lys av måten hun behandler kjæresten og er sammen med deg istedenfor han. Min personlig antagelse er at denne dama ikke er helt god og ganske manipulativ, samt at kjæresten er en snill tøffel og ikke har gjort henne noe særlig galt (mens hun behandler han som en dritt). Er dette en type jente du vil bli sammen med?

Lenke til kommentar

Ser ikke kjæresten dette?

Reagerer han ikke? Eller passer dere på at han ikke ser det?

Han må jo vite det, og bli rimelig forbannet? For en tøffel, og for en bitch, sier nå jeg.

Passer på slik att han ikke ser det, vi bruker å gjemme oss i kjelleren for de andre også, men nesten godt gjort att han ikke har merket noe siden han har klasserom rett under oss å tar han under ett minutt å komme opp å buste oss .. ;o Men vist det skjer får vi se hva som skjer, klikker han på henne så flyr jeg på han! Har hendt seg att jeg nesten har gjort det og.. så jeg gruer meg ikke akkurat...

Men har kjøpt gave til henne nå da :) som jeg skal gi til henne så fort som mulig, smykke til 500 bør man vell bli fornøyd med :)

Endret av Torey
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du/dere? For dette høres ikke veldig seriøst ut for å være helt ærlig.

Enten så utnytter hun dere begge, eller så har hun virkelig problemer med kjæresten sin. Om dere bare har det gøy og ikke snakker om typen hennes, så vil jeg tro at hun snurrer deg lett rundt lillefingeren. Om dere snakker sammen for å komme til roten av problemet mellom henne og kjæresten er det kanskje håp.

Tror det er stor sjanse for at du kommer ut av dette med en erfaring rikere i det minste. Og det er ikke at et smykke leger alle sår, og får henne tl å dumpe kjæresten. Om det mot formodning skulle gjøre det, så er hun hvert fall ikke noe å samle på.

Dette er i det minste det jeg får inntrykk av.

Bare å oppdatere så vi får høre hvordan det går, lykke til.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du/dere? For dette høres ikke veldig seriøst ut for å være helt ærlig.

Enten så utnytter hun dere begge, eller så har hun virkelig problemer med kjæresten sin. Om dere bare har det gøy og ikke snakker om typen hennes, så vil jeg tro at hun snurrer deg lett rundt lillefingeren. Om dere snakker sammen for å komme til roten av problemet mellom henne og kjæresten er det kanskje håp.

Tror det er stor sjanse for at du kommer ut av dette med en erfaring rikere i det minste. Og det er ikke at et smykke leger alle sår, og får henne tl å dumpe kjæresten. Om det mot formodning skulle gjøre det, så er hun hvert fall ikke noe å samle på.

Dette er i det minste det jeg får inntrykk av.

Bare å oppdatere så vi får høre hvordan det går, lykke til.

Jeg er 18, og hun er 16 blir 17 snart, jeg vet att smykker ikkje ordner alt, men det jeg spurte om med det første var om tips som kunne få henne til å komme mer over til meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...