Gå til innhold

Jeg lurer på en ting ang. windowslisensen.

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har skrudd sammen en ny htpc med vista. Hovedkortet tok kvelden rett etter at jeg fyrte den opp for første gang. Rakk ikke å installere nettverkskort før skiten tok kvelden :)

Jeg regner med det kanskje går greit å kjøpe nytt hovedkort og bruke samme lisens når jeg ikke har validert windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbup: les punkt 3:

Reglene for hvilke hardware endringer som krever ny lisens om man har en Windows OEM lisens er avklart, og her er de:

1)En OEM-lisens er maskinbundet og kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter.

2)Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves..

3)Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves.

4)Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at dette utløser behov for ny Windows-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows

fra denne side:

http://blogs.msdn.com/runez/

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
2)Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves..

3)Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves.

Ja, jeg har forstått at jeg kan bytte til samme modell. Jeg må ha oversett at det gjelder samme specs. :)

Men jeg kan ikke bytte til et annet chipsett selv om maskinvaren ikke er registrert hos ms? Jeg har installert windows en gang uten å oppdatere driver til nettverkskort og annen maskinvare, og ms kan vel ikke ha registrert maskinvaren min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...