Stian216 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei, Jeg har skrudd sammen en ny htpc med vista. Hovedkortet tok kvelden rett etter at jeg fyrte den opp for første gang. Rakk ikke å installere nettverkskort før skiten tok kvelden Jeg regner med det kanskje går greit å kjøpe nytt hovedkort og bruke samme lisens når jeg ikke har validert windows? Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan vel bytte hovedkort 1 eller 2 ganger på oem lisens selv om den er validert så dette vil ikke være noe problem.. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Ja, men kan jeg kjøpe en annen modell når windows ikke er aktivert? Jeg ser at hovedkortet ikke er på lager... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Trodde alle hovedkort var unike, selv om det er samme merke og modell... Så å kjøpe et nytt likt et er akkurat det samme som å kjøpe et fra en annen produsent... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) les punkt 3: Reglene for hvilke hardware endringer som krever ny lisens om man har en Windows OEM lisens er avklart, og her er de: 1)En OEM-lisens er maskinbundet og kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter. 2)Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves.. 3)Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves. 4)Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at dette utløser behov for ny Windows-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows fra denne side: http://blogs.msdn.com/runez/ Endret 22. november 2008 av p@ge Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 2)Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves.. 3)Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves. Ja, jeg har forstått at jeg kan bytte til samme modell. Jeg må ha oversett at det gjelder samme specs. Men jeg kan ikke bytte til et annet chipsett selv om maskinvaren ikke er registrert hos ms? Jeg har installert windows en gang uten å oppdatere driver til nettverkskort og annen maskinvare, og ms kan vel ikke ha registrert maskinvaren min? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 når du ikke har aktivert windows, har du ingenting å frykte. bare skift det du vil og aktiver etterpå. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå