NilsNeiNils Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hei, jeg er en litt forvirret 15-åring som skal på en slags fest om et par uker. Nesten alle har skaffet seg en eller annen form for alkohol, men jeg og kompisen min har valgt å være litt outsidere å kjøpe alkoholfritt øl istedenfor. Det eneste problemet, tror jeg, er å finne ut helt sikkert hva som er alkoholfritt Har forsåvidt et par andre spørsmål også, siden jeg alikavel er i gang: 1. Hvordan vet jeg helt sikkert at det er alkoholfritt? Vil helst ikke drite meg ut (liten bygd) 2. Hva slags merker skal jeg se etter? Hva er best? 3. Hvor mye koster det? Sånn ca.. Plis ikke slett denne tråden, det er så mye enklere å spørre om disse newbe-spørsmålene på et forum der ingen kjenner deg enn å snakke med en voksen/bekjent om det! Takker for svar Endret 20. november 2008 av NilsNeiNils Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du har pilsner "uten anger", kjøpt 0.5 Bokser. Det ser bedre ut. Alle vet at vørterøl og clausthaler er uten alkohol. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Heppers. Flott at du tørr å stikke deg ut da 1. Får du kjøpt (og du er 15) er det som regel alkoholfritt Butikker er uansett pliktige til å ha alkoholfri drikke separert fra alkoholholdig drikke. Så spørr betjeningen, skal ikke være vanskelig å finne. 2. Se etter "Claustaler" "Munkholm" "aas uten alkohol" Det er de jeg kommer på. Så har du seff rignes vørterøl da Det JEG synes er best er munkholm, hvis du velger boks er det også flere "typer" å velge mellom, så du kan jo ta en av hver Claustaler har original og Juleøl, og aas uten smaker kattepiss. Vørterøl smaker ikke øl engang, smaker gammel havregryn. 3. Er ikke dyrt, billigere enn brus hvertfall. COOP MEGA har tilbud denne mnd for medlemmer, 30 spenn for 6 eller noe. Vanlig pris er vel mellom 4 og 10 kr pr flaske, 8-15 pr boks. Tror ikke du skal kvie deg for prisen. Endret 20. november 2008 av cyclo Fjernet quote Lenke til kommentar
NilsNeiNils Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Ok, takk Noen flere som har noe å si? Så jeg vil altså ikke drite meg ut hvis jeg kjøper Clausthaler? xD Ser for meg at jeg står ved kassa med vanlig øl og det sure spørsmålet til gubben som eier butikken: "Er du 18 da?" Sorry visst jeg stiller dumme spørsmål Endret 20. november 2008 av cyclo Fjernet quote av posten over Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvis du blir drita på Clausthaler har den isåfal stått på lageret uten kork et lite tiår for lenge. og du får en mill i erstatning. Men NEI, det er ingen alkohol i denne med mindre du kniper oppi litt selv. Spørr betjeningen hvis du er usikker, de hjelper deg mest sansynlig. Ingen spørsmål er dumme, bare dumme svar var det en som sa til meg engang. Han tok vel egentlig feil, men skjønner deg godt. Er heldigvis ikke alle 15 åringer som vet alt om øl, helt naturlig. (hvertfall lovlydig ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå