Chola Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg oppgraderte BIOS ved å laste ned filen. Jeg brukte Asus updater. Alt gikk greit og fikk beskjed om å boote. Når jeg booter er det svart skjerm og det har gått mer enn 15 min. Er dette vanlig? Hvor lang tid skal jeg vente. Hvis det er noe galt, hva må jeg gjøre for å opp hovedkortet? noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg oppgraderte BIOS ved å laste ned filen. Jeg brukte Asus updater.Alt gikk greit og fikk beskjed om å boote. Når jeg booter er det svart skjerm og det har gått mer enn 15 min. Er dette vanlig? Hvor lang tid skal jeg vente. Hvis det er noe galt, hva må jeg gjøre for å opp hovedkortet? noen som kan hjelpe meg? Du skal ikke trenge å vente i det hele tatt. Ikke glimt i skjermen i det hele tatt? Uten skjermbilde er det ikke mye man kan få gjort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ALLTID oppdater BIOS via EZ Flash I BIOS på ASUS kort. Også videre kan enkelte kreve en manuell CMOS reset for å funke, har du prøvd det? Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Tok svenske knappen, så kom bildet. Men start prosessen stopper og sier følgende: Welcom to Asus Motherboard Make Disk for DOS menu og jeg får 4 valg. Ingen av dem går videre. (har ikke Floppy på maskina) det ser ut som at BIOS prøver å lage en RAID disk. Hva kan jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Enten det eller en BIOS CrashFree disk. Sistnevnte var litt mer skeptisk til... Hvor fersk er den BIOSen du hentet fra ASUS? 1 uke gammel eller 2? Om den er relativt fersk så er det dessverre ikke å anbefale å hente den ned, disse er fyllt med bugs og har sett folk sitte med døde hovedkort grunnet dette. Tommelfingerregel med ASUS BIOSer er å vente 2 uker etter at den har blitt lagt ut før du flasher, da har de som oftest fikset mursteining av hovedkort. Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) den er eldre enn 3 uker, siste som fins Har prøvd å komme inn på RAID menyen, finner ingenting der. Har lagt tilbake BIOS som kom med kortet, Det hjelper ikke. Han spør etter floppy. fins det workaround for dette? Endret 20. november 2008 av Chola Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Tok ut ASUS CD en fra CD\DVDrom, vips fungerer alt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tok ut ASUS CD en fra CD\DVDrom, vips fungerer alt. Ah! Trodde du hadde tatt ut den, jo det er noe merksnodig med den DVD'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå