Gå til innhold

Cpu usage svinger mellom 30 og 100 % når den er idle

dozer22

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med den ene av pc'ene mine, en bærbar HP Omnibookk XE3. Etter at pc'en har loadet alle programmene, viser programmet MemTurbo II at cpu'en løper løpsk. Den viser også ledig minne på oppgavelinjen. Rett etter at pc'en har startet viser den mellom 10 og 15 MB RAM ledig, etter at MemTurbo har frigjort RAM viser den i overkant av 60 MB ledig. Selv om pc'en er idle synker dette til rundt 20 etter et par minutter. Som dere sikkert har forstått av dette går pc'en min treeeeeeigt. Bare det å lukke et vindu tar 5-10 sek. Å åpne f.eks. winamp tar et par minutter. Må nesten gjøre oppmerksom på at ingenting på denne pc'en er modifisert eller oppgradert. Dessuten har jeg kjørt siste versjon av Norton AntiVirus. På den andre pc'en min har jeg installert mye nytt + overklokket cpu'en. Der er det ingen problemer. CPU'en bruker kun 1-2% når den er idle.

Kan noen hjelpe meg før jeg blir gal :evil: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har erfaring med Norton Antivirus, det kan hende denne kjører søk i bakgrunnen osv. Men uansett kan den stjele VELDIG mye resurser.

Antivirus programmet er også veldig viktig å ha, men du bør kansje vurdere å kjøre et litt mindre et, eller rett og slett gjøre det jeg gjør når maskinen går treigt - FORMATERER :D

Lenke til kommentar
Har erfaring med Norton Antivirus, det kan hende denne kjører søk i bakgrunnen osv. Men uansett kan den stjele VELDIG mye resurser.

Antivirus programmet er også veldig viktig å ha, men du bør kansje vurdere å kjøre et litt mindre et, eller rett og slett gjøre det jeg gjør når maskinen går treigt - FORMATERER  :D

Før jeg fikk Win XP var det nesten vane å formatere hver 2 måned. Det å formatere hjelper helt utroolig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...