Bennyy Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg har en film på pc'en på engelsk, jeg har lastet ned undertekst til den og får det fint til å fungere i VLC Media Player ved å loade underteksten. Men kan jeg da bruke den underteksten om jeg brenner ut filmen? Jeg snakket med en kompis og han snakket om at jeg trenger et program til å "flette" eller "krypte" teksten inn i filmen. Noen som vet om dette stemmer og vet om et slikt program? Trenger virkelig råd her, er veldig viktig Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 engelsk guide sakset fra nett: 1. install / extract VirtualDub (search it at google, you'll have no problem finding it.) 2.Once VirtualDub is installed, install VobSub. 3.When installing VobSub, make sure that you includ the "VobSub for Virtual Dub" plugin and the "TextSub for Virtual Dub" plugin. 4. when done installing, load a video file into VirtualDub, by clicking File > Open Video File 5.Next, click Video > Filters from the drop down menu. Click the "Add" button and a new dialog box will appear with a list of filters. If TextSub is not available in the list, click the Load button and find the *.vdf file in the VobSub program files directory (Gabest). 6.Double click text subs 7.Click the "Open" button to load the subtitles appropriate to the movie, then click "OK" and "OK" again to get back to the main VirtualDub screen. 8.Click Video > compression... when a dialog box appears, Select Divx 5.11 codec ( or whichever Divx codec you have in the dialog box) then click OK. 9. Then click File> save as... to save your AVI movie 10. The process of encoding the subtitles to the movie will begin.. wait for a while. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå