Gef Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har Netopia 3351 router...har nettop åpnet porter på routeren min sånn at det skal gå ann å sende filer via IRC og MSN...men det funker bare på MSN nå...tenker litt på om det er noen innstillinger på IRC som er feil...Kan dere hjelpe meg å stille skikkeligt inn? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Du fwd'r noen porter for irc: 4025 - 4034. disse.. også må du forandre det i mIRC options under DCC -> Options... på høyre side står det DCC Ports.. Da skal det funke.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har en Netopia 4542, og hadde lignende problem som deg. Det du må gjøre i tillegg til å åpne portene, er å sørge for at NAT'ing er slått på for de portene det gjelder. Se etter Network Address Translation i menyene på routeren. Det finnes mange guider der ute på nettet, en som hjalp meg var denne: http://home.broadpark.no/~aroed/netopia/index.htm Det er godt mulig at 3351 er veldig forskjellig fra 4542, men den kan nok gi deg en pekepinn om hva du ska gjøre.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Hvis det står av...må jeg stille på alt på nytt igjen? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Du fwd'r noen porter for irc: 4025 - 4034. disse.. også må du forandre det i mIRC options under DCC -> Options... på høyre side står det DCC Ports.. Da skal det funke.. Hvordan forandrer jeg ip'en på IRC i routeren?...får det ikke til :-? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ip på irc? neinei.. dette er ports hvis vi ikke tar feil Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hvordan forandrer jeg ip'en på IRC i routeren?...får det ikke til :-? Høh? Det skal du da ikke gjøre. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Ok da har jeg misforstått...men kan dere forklare litt enklere hva jeg skal gjøre for å kunne sende filer via IRC??? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du drar opp telnet/http til routern din og forwarder port: 4025 - 4034 til den ipadressend du sitter på. (for å finne skriv ipconfig i cmd/command.exe under windows). Så må du gå inn på irc options -> DCC -> Dcc Options -> Dcc Ports Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Du sier noe om "forwarder" som jeg ikke helt fatter...eg ganske n00b på dette stadiet :-? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 du gjør sånn at pcn din som står bak en routern "gir videre" de portene du vil til den pcn du vil. Altså for å sende ut noe, må du koble deg opp på noen porter, for å si det enkelt.. Altså informasjonen du sender ut går over noen porter også ut på nettet. Derfor må du forwarde (videresende) de portene til din pc! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du sier noe om "forwarder" som jeg ikke helt fatter...eg ganske n00b på dette stadiet :-? I NAT. Public Server IP: 0.0.0.0 Private Server IP: din private IP, typisk 10.0.0.2 Service (elns): de portene du skal forwarde, seigmann sier 4025 - 4034 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå