pfa87 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har hørt at det ikke er uvanlig for kirurger å tjene 1.5-1.7 mill i året. Ble helt sjokkert, og det var en fyr som reklamerte for leger uten grenser som sa det. Kan dette stemme? Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er sikkert ikke langt sannheten. De tjener bra i hvertfall. Hvorfor ble du helt sjokkert? Med tanke på utdanningsløpet, det store ansvaret, viktigheten og presset, så fortjener de absolutt den høye lønnen. Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 kan stemme ganske bra det de tjener ihvertfall sinnsykt bra, men med tanke på hvor lang og krevende utdanning de må ta. Og hvor mye ansvar det er fortjener de hver bidige krone Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Ja, jeg legger ikke noe negativt i det da jeg sier jeg ble sjokkert. Kanskje overasket er mer riktig ordvalg:) Uansett, er det kirurger som tjener mest av legene, eller er det andre spesialiteter som har høyere lønn. Har hørt privat praksis med øyelaserkorreksjon eller evt. plastikkirurgi har rimelig god fortjeneste. Noen som vet? Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 ja, for plastiskkirurgi er vel en spesialisering innenfor kirurgi igjen som krever mer utdanning og derfor også får høyere lønn Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 ja, for plastiskkirurgi er vel en spesialisering innenfor kirurgi igjen som krever mer utdanning og derfor også får høyere lønn Nei, plastikkirurgi er en egen spesialitet akkurat som generell kirurgi (tror jeg). http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=56704 Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 ah, ok, muligens hjernekirurgi jeg tenkte på men er nok bra betalt for å blåse opp puppene til kjendiser Lenke til kommentar
twarken Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kirurger på sykehus tjener ikke 1,5 millioner i året. Ung assistenlege kanskje 500.000 mens overlegene kanskje 700.000. Men driver en privatpraksis som øyekirurg eller plastikkirurg, kan en tjene millioner ja. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer? Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer? Ja, skulle tro det. Men det beste må da vel være å starte privat praksis. Hvis man kan tjene millioner på det, hvorfor er ikke det vanligere? Det kan da vel ikke være noe stor risiko involvert? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 En kirurg på slutten av tredveårene tjener på et offentlig sykehus ca. 700 000 før overtid. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer? Ja, skulle tro det. Men det beste må da vel være å starte privat praksis. Hvis man kan tjene millioner på det, hvorfor er ikke det vanligere? Det kan da vel ikke være noe stor risiko involvert? Eh, hva tenker du på da? Eller prøvde du bare å være morsom? Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer? Ja, skulle tro det. Men det beste må da vel være å starte privat praksis. Hvis man kan tjene millioner på det, hvorfor er ikke det vanligere? Det kan da vel ikke være noe stor risiko involvert? Eh, hva tenker du på da? Eller prøvde du bare å være morsom? Jeg tenker på faren for å få for få kunder i forhold til hva det koster å drive bedriften. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Litt å tenke på: En jeg kjenner i USA som er kirurg, tjener 450000 dollar i året. Det er ganske mye. Praktiserer ved to private sykehus. Tviler på at det er slike lønninger når man er ansatt her i Norge. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Samtidig er sjansen dobbelt så høy for å bli saksøkt, da. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Litt å tenke på: En jeg kjenner i USA som er kirurg, tjener 450000 dollar i året. Det er ganske mye. Praktiserer ved to private sykehus. Tviler på at det er slike lønninger når man er ansatt her i Norge. "The median expected salary for a typical Surgeon in the United States is $287,187." http://swz.salary.com/salarywizard/layouth...HC07000026.html Ikke rart sykehusopphold er ekstremt dyrt i USA. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Normalen er vel 60+ timers arbeidsuker der borte også da. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ikke rart sykehusopphold er ekstremt dyrt i USA. Sykehus oppholdene i USA blir vel ikke dyre pga lønningene til de ansatte, men pga Amrikanerene er så kortsynte at de mener gratis sykehus er tilnærmet lik kommunisme. Michael More har en knall bra dokumentar om dette. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Helsebudsjettet er på nesten 120milliarder for 2007. Ikke alle friske føler for å betale for de syke, og samtidig miste muligheten til å velge den behandlingen man vil ha til den tid man vil ha. Men kan legge til at administrasjonsutgiftene i USA er mye høyere enn i Norge. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ikke rart sykehusopphold er ekstremt dyrt i USA. Sykehus oppholdene i USA blir vel ikke dyre pga lønningene til de ansatte, men pga Amrikanerene er så kortsynte at de mener gratis sykehus er tilnærmet lik kommunisme. Michael More har en knall bra dokumentar om dette. Den har jeg sett. Sykehustjenester er alt annet enn gratis i Norge, vi bare betaler for det gjennom skatter og avgifter. Det jeg sikter til er at det koster helt vanvittig mye å være innlagt i USA om man ikke er forsikret. Er visstnok snakk om tusenvis av dollar i døgnet. Mulig den faktiske kostnaden er like høy eller høyere i Norge, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå