Freedom1 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei Jeg er en gutt på 16 som planlegger å begynne med kampsport. har sett en del rundt og syntes Jiu-jitsu ser interessant ut. det jeg er ute etter, er en sport som fungerer godt som forsvarsmiddel, og som gir god trening. Mine spørsmål er: går jiujitsu bare ut på å kaste, og er det en generelt sett rolig kampsport som er raskt inn i fight, raskt ut? for jeg ønsker litt fart, for moro skyld og for det faktum at jeg er utålmodig lurer også på om det finnes noen Jiujitsu-klubber i Oslo? takk for alle svar! //Blarcky Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kommer ann på hva slags Jiu Jitusj det er du tenker på? Det finnes flere former, den mest kjente er det som kalles Brasiliansk Jiu Jitsu. Selvom det er omdiskutert frem og tilbake så er det mange som mener at dette, som single kampsport, er den beste. BJJ har nedtagninger, men dette er en mindre del av kampsporten. BJJ er hovedsaklig en bakkekampspot som går ut på å få motstanderen til å gi opp ved bruk av chokes og manipulasjon av ledd. Det er hvertfall en klubb på Holmlia og en på Enebakk. Du kan søke litt på nettet å lese mer om det og se på noen videoer. Håper dette svarte på spørsmålet, bare å spørre igjen om det er noe mer du lurer på. Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 takk for svar er det noen form for jiujitsu som fokuserer på å legge motstanderen i bakken og bli stående selv, eller i hvert fall ha en utgangsposisjon til et neste angrep dersom det er flere angripere? må borti Aikido da kanskje? og, av ren nysgjerrighet Justin_Sane, hvor lenge og hva slags kampsport har du drevet med? ser du har en del poster i forumet her, så lurer litt //Blarcky Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Den delen av BJJ som kommer til stående, gjelder å legge motstanderen i bakken og bli med ned foir å få en "dominerende" possisjon på bakken som f.eks mount eller side controll. Hvis du vil ha typ "legge motstanderen i bakken og bli stående selv" tror jeg at Judo er mer riktige tingen. (correct me if Im wrong) Sambo kan også være et godt alternativ. Jeg har ikke drevet med så velge mye. I mine yngre dager så har jeg trent bryting og Taekwondo. Jeg har også en bror som har drevet med det meste forskjellig (7 forskjellige kampsporter bla. å vært instruktør) og kjenner jeg mange i kampsport miljøet. Kan vel si at jeg er engasjert i kampsport og mma. Derfor har jeg prøvd å sette meg inn i det forskjellige formene. Nå trener jeg bare BJJ/submission wrestling (+ fotball & golf) Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Takker for svar! skal nok prøve meg på Kick Kampsport over jul //Blarcky Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ikke noe problem Ok, bare merk at der er Norsk Jiu Jitsu de trener, ikke Brasiliansk Jiu Jitsu. Det er en stor forskjell. Lykke til med det om det er det du velger! Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Er forresten en god Brasiliansk Jiu Jitsu klubb på Majorstua. Var med han som er instruktør der i helgen på et steminar. Veldig dyktig kar som er flink til å lære bort. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Frontline Academy i bogstadveien. Men seminaret var vel med Submission Wrestling treneren var det ikke? Jeff etellerannet? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nja, skeptisk til at det var Frontline du... Trond heter hvert fall instruktøren. Det var MMA seminar med Jon Olav. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er vel ikke flere klubber enn Frontline på majorstua? Og Trond Saksenvik er Norges første svartbelte i BJJ og instruktør på Frontline. Men MMA seminar med Jon Olav ja. Det hørtes utrolig spennende ut. Hvor var det? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ok, da høres det ut som det er riktig Trond da. Utrolig dyktig kar. Ja, det var veldig spennende. Lærte utrolig mye! Var i Enebakk. Olav var innom der nå på fredagen også. Lenke til kommentar
Herstårdetingenting Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Skal du trene BJJ i Norge så tren på Frontline. Alle de 5 storbeltene i landet trener der. Hovedinstruktøren er 3. eller 4. dan sortbelte, husker ikke helt nøyaktig nå, og har i tilegg sort belte i judo, som BJJ er basert på. Mest imponerende er at han var en av hovedinstruktørene på Brazilian Top Team. MMA fightere som A. Silva, Nogueira brødrene, Filho, Belfort, Arona og Gustamante har enten trent eller trener med Brazilian Top Team. De som har vært i lokalene til Frontline har sikkert sett alle medaljene og pokalene fra diverse BJJ, SW og MMA turneringer. Det er bare å stikke innom så får du to gratis prøvetimer. Har hatt en trening selv (SW) og planlegger å begynne å trene der selv etter sommerferien, må bare vente på at kickboksing kontrakten min går ut der jeg trener nå først Jeff Miller er instruktør i submission wrestling på Frontline Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Agree, Frontline ser jævlig bra ut Hadde tenkt til å begynne der, men når jeg fikk vite prisen på kursene måtte jeg nok slukke den drømmen ja.. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja, selvsagt er Frontline flott... Hvis man tjener 4x så mye som jeg gjør. Kan vi slutte med reklame på forum? Frontline kara er jævlig god på å reklamere kvalmende mye både her og på kampforum. Lenke til kommentar
Herstårdetingenting Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Så bra at jeg ikke er en "Frontline kar" da. Han spurte om hjelp og jeg kom med informasjon som ikke var nevnt før, ikke noe verre enn det Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Finst det andre bra plassa enn Frontline som driver med bjj eller sw som har litt meir studentvenlege prisa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå