Gå til innhold

Noen tips angående harddiskkabinett? 3,5", USB+E-SATA

I.A.G.

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et harddiskkabinett med plass til en (evt. to) 3,5"-disker, som alternativ til vanlig ekstern harddisk. Av utvendige tilkoblinger må det være USB, og helst E-SATA for mulighet til høyere hastighet. SATA innvendig.

Er det noen som har erfaringer med kabinetter som kan være anbefalelsesverdige? Ganske så dårlig utvalg i prisguiden i alle fall, noen som vet om steder hvor utvalget er bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har to stk. Icybox selv (derav en som jeg tror ikke virker lengre) og jeg har ett tips til deg... Siden du spør om tips.

Tipset er: eBay.

Det er ganske greit utvalg på USB HDD "enclosures" som er av omtrent samme kvaliteten (dårlig), og for den prisen der kan du få tak i en USB 3.5" HDD enclosure med innebygget mediaavspiller og utgang til TV. For ca. 50-55 dollar har jeg kjøpt et par-tre sånne. De er moody som medieavspillere men kan spille av divx og xvid rett på TVn, og funker helt greit som ekstern harddisk.

Har ikke sett så mange med støtte for Firewire - har strengt tatt ikke tatt Firewire alvorlig på mange år. For den prisen får du vel USB til IDE eller USB til SATA, men ikke E-SATA. Og går du for en sånn billigløsning, pass på at den delen av kostnaden som ikke er porto er under 200 kroner (ca 28 dollar nå?). Da slipper du importgebyr og moms.

Eksempel 1:

http://cgi.ebay.com/3-5-HDD-MEDIA-PLAYER-C...A1%7C240%3A1318

Eksempel 2:

http://cgi.ebay.com/3-5-HDD-media-player-E...A1%7C240%3A1318

De fleste er for IDE disker. Ikke er det easy-swap heller. Men det gir noe ekstra funksjonalitet som i alle fall jeg synes er interessant på sitt vis... Ser i alle fall ikke noen grunn til å brenne video på DVD lengre.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg har ikke noe særlig bruk for de mediafunksjonene, da den stort sett skal brukes til backup o.l. Dessuten passer det veldig bra med kombinasjonen SATA, USB og E-SATA, det eneste som hadde passet bedre, er en med Firewire i tillegg.

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...