Psykl0n Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hei. Har en nylig bygget pc som jeg har litt problemer med angående Vista Home Premium 64-bit. Den vil boote om jeg har 4gb ram i pcen, men om jeg har 6gb eller 8gb så booter den halvveis opp. Altså jeg får blue screen of death i et halvt sekund og deretter så restarter pcen seg og repeterer dette. Hjelp er alltids velkommen. Kan tilføye at jeg har testet hver eneste rambrikke, en etter en. De fungerer som de skal, utnom når alle 4 sitter i. Endret 20. november 2008 av simensk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Mulig dette er løsningen : http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=27524 Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det kan og hende hovedkortet trenger meir guffe for å drive 4 rambrikker skikkelig. Prøv å øke spenninga på RAM litt. (I bios). Alternativt øke Nortbridge-spenninga litt og. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Prøvde å øke spenninga på DRAM med 2.0v og deretter 2.1v. Fikk samme problem. Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg antar du har lastet ned alle updates? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Da kan det være at du må justere litt på innstillinger manuelt. Prøv å øke tRFC til 54. De andre innstillingene kan du øke med +1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du har testet alle minnebrikkene, men har du testet alle slotsene på HK også? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Godt poeng. Kjør Memtest 86 v 2.01 med alle minnebrikkene i, får du feil så kan du kanskje finne fram om det er en slot eller kombinasjonen av 4 brikker. om det er hk som ikke takkler det så kan det være at du trenger litt mer volt på NB eller Sb. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kunne også være interessant å vite hvilken innmat det er du sitter på. De fleste HK jeg kjenner til starter opp fint på egenhånd uten at man skal tukle med volt o.l. - med mindre det er et nForce-kort du sitter med da. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Prøv å boote med en CD med Ubuntu 64-bit uten å installere. Ikke fordi Linux er noe bedre eller verre enn Windows, men fordi det er noe helt annet og hvis Ubuntu fungerer så er det et software (Windows/driver etc) problem, men hvis ikke så er det hardware. Alltid mye lettere å finne feilen når man har avgrenset det litt. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Sjekket om det er noen bios oppdateringer til ditt hovedkort. Kjører 8GB ram selv og har ikke hatt noe problem. Kan også være at en av brikkene er defekt.Mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Takk for svar! Dro på fjellet på fredag og kom hjem nå. Skal prøve ut det som er sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå