Gå til innhold

BK: Dypt konsentrert

matsktsk

Anbefalte innlegg

post-54293-1227211315_thumb.jpg

EXIF:

50mm @ f/1.4

ISO 400

1/125

Ble ganske fornøyd med dette bildet, klarte å snike det til mens lillesøstra mi var i dyp konsenstrasjon. Er interessert i all bildekritikk! Poster det først og fremst fordi jeg er fornøyd med uttrykket, er fullt klar over at det er litt forstyrrende elementer i bokeh, men det ble så bra som jeg kunne fått til (kunne ikke akkurat få henne til å gå en plass med mindre forstyrrende bakgrunn når hun var så dypt fokusert heller). Shoot me!

Versjon uten genser:

post-54293-1227272713_thumb.jpg

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Prøvde å croppe den vekk, men det ødela litt av mønsteret i bakgrunnen, den sorte skikkelsen til venstre så fryktelig snodig ut. Forsøkte litt forskjellige crops (1:1 først og fremst), men det ødela bare komposisjonen generelt. Tror ikke det er så mye vits i å klone vekk genseren heller.

Ingen andre som har noe å si?

Lenke til kommentar

Av ennelerannen grunn får jeg litt følelsen av at det er en litten jente som venter på noen på ett sykehus og de i bakgrunnen er leger. Sikkert pågrunn av alle de hvite møblene, søsteren din har ett naturlig og spennende utrykk og bildet mister litt av stemmningen hvis du fjerner personenne i bakrunnen :)

Lenke til kommentar
Tja. Prøvde å croppe den vekk, men det ødela litt av mønsteret i bakgrunnen, den sorte skikkelsen til venstre så fryktelig snodig ut.

Glidelåsen:

"borte"

Jeg tar det bort hvis du ønsker det.

gregor

EDIT; Fjernet bilde

Endret av gregor
Lenke til kommentar

Jeg personlig synes virkelig ikke den glidelåsen gjorde noe i det heletatt.. Den ga litt mer følelse av at ho sitter i ett normalt hjem hvor ikke alt er på sin riktige plass. Og jeg får følelsen av at personene bak går å rydder, mens ho bare sitter der.

Jeg synes derimot kanskje att bilde er litt vel grått, men jeg tviler på at noen økning i kontraster ville hjulpet:)

Uansett ett fantatisk ansikts uttrykk på jenta:)

Lenke til kommentar

Det er et godt bilde. Skarpheten sitter slik den skal, og det er ingen grunn til å gjøre det fritt for feil. Bildet bæres jo opp av det som mange vil kalle feil, så en fra eller til gjør ikke så mye. Kjekt å se et bildet som ser verden på en slik måte. Jeg føler meg som en tilskuer til en scene, ikke som beskuer av et bilde.

Lenke til kommentar
Jeg personlig synes virkelig ikke den glidelåsen gjorde noe i det heletatt.. Den ga litt mer følelse av at ho sitter i ett normalt hjem hvor ikke alt er på sin riktige plass. Og jeg får følelsen av at personene bak går å rydder, mens ho bare sitter der.

Jeg synes derimot kanskje att bilde er litt vel grått, men jeg tviler på at noen økning i kontraster ville hjulpet:)

Uansett ett fantatisk ansikts uttrykk på jenta:)

Nettopp. Det at man henger seg opp i en glidelås uten å få med seg et den hører til jakken som er slengt over sofraryggen, er vel ikke helt bra.

OK, så kunne bildet muligens blitt litt mer stilrent uten den jakka; men ble det egentlig noe bedre? Tror ikke det.

Det er mulig at det kunne vært en ide å øke kontrasten; men det er muligens et bevisst valg fra fotografen om at dette er akkurat passe.

Tom

Lenke til kommentar

Ja, det er det. Kjørte på med litt høyere kontrast til å begynne med, men både grunnet støy og det generelle uttrykket så synes jeg det ble bedre uten. Som regel er jeg glad i at det er en del liv (og kontrast) i bilder, men her gjorde det seg med en litt mer dempet atmosfære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...