Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Tyske AutoBild har publisert sin kvalitetsundersøkelse. Se her (for de tysk-kyndige): http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-q...008_796095.html Plassering: 1: Toyota 2: Honda 3: Mazda 4: Opel 5: Hyundai 6: Mitsubishi 7: Audi 8: Mercedes 9: Nissan 10: BMW 11: Volvo 12: Suzuki 13: Skoda 14: Smart 15: Kia 16: Volkswagen 17: Seat 18: Ford 19: Fiat 20: Citroën 21: Renault 22: Peugeot For full oversikt må man kjøpe bladet, noe jeg ikke har gjort. Konklusjonen er vel at det ikke er sammenheng mellom status og kvalitet. Endret 20. november 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Se her (for de tysk-kyndige): http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-q...008_796095.html For full oversikt må man kjøpe bladet, noe jeg ikke har gjort. Konklusjonen er foreløbig at det ikke er sammenheng mellom status og kvalitet. Eller man kan bruke Google translater. Slik jeg forstår det går den rapporten basert en undersøkelse bestående av 25k bilister med sju likt vektede punkter: - Tilbakekalling av biler - TUV rapporter - Auto Bild utholdenhetstest - Auto Bild Kummerkasten? - Verkstedrapporter - Garanti - Garantiordninger (Med forbehold om feil. ) Står mer her, og det tas også opp problemet hvorvidt reparasjoner blir utført uten at denne kommer med i rapporten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Dette var da en elendig oversettelse! Tror jeg holder meg til tysk forsatt. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Pallplasseringene var vel ingen overraskelse, men at Opel kom såpass høyt overrasket meg litt, faktisk. Volvo kom også veldig høyt i forhold til tidligere (tyske) undersøkelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 To av plasseringene overrasket meg: At Ford kom så lavt, og at Hyundai kom så høyt. Det er forøvrig ingen bombe at Volkswagen og Seat er de dårligste VAG-merkene. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 To av plasseringene overrasket meg: At Ford kom så lavt, og at Hyundai kom så høyt. Det er forøvrig ingen bombe at Volkswagen og Seat er de dårligste VAG-merkene. Jeg ble litt overasket over Ford jeg også. Er jo ikke så lenge siden Fiesta ble kåret til den beste bilen i sin klasse. Selger Subaru lite i Tyskland, siden det ikke er med på lista? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Vet ikke hva som er utvalgskriteriene, det mangler flere: Jaguar, Lexus, Chevrolet, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Lambo, etc. Mulig markedsandelen er utslagsgivende. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Saab er heller ikke med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sjekket litt nå. Det ser ut som om undersøkelsen omfatter de merkene med størst markedsandel i Tyskland, ned til Mitsubishi, som har 0,8 %. Her er noen av markedsandelene i Tyskland pr 01. oktober (rundet av til nærmeste 0,1 %) for de som ikke er tatt med: Subaru: 0,3 % Alfa Romeo: 0,2 % SAAB: 0,1 % Lexus: 0,1 % Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vi bor i Norge! ... og de av oss som ønsker det, kan gjerne fortsette med det Topic refererer til en tysk undersøkelse, og flere savner merker som ikke var med: Selger Subaru lite i Tyskland, siden det ikke er med på lista? Saab er heller ikke med. Jeg gikk derfor gjennom registreringsstatistikken for Tyskland hittil i år, og konkluderte med at det er de ca 23 mest solgte bilmerkene som var med. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Gjelder dette nye biler? De fleste nye biler ruller fint de første par årene uansett. Eller er det de "siste 10 årene" eller noe sånn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Gjelder dette nye biler? De fleste nye biler ruller fint de første par årene uansett. Eller er det de "siste 10 årene" eller noe sånn? Dersom du leser linken i første post, står det: "Der Fokus liegt dabei auf drei bis sieben Jahre alte Autos", altså at undersøkelsen gjelder biler som er 3-7 år gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå