dan83 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) hei veldig stilig bilde syntes jeg, i mine øyne så er ikke bakgrunnen her noe avgjørende faktor, hadde kanskje sett enda bedre ut uten den rødlige "saken" i øvre venstre hjørne Vill spørre deg om du har noen reptil bilder tatt ute i naturen av samme kvalitet? Jeg har nemlig enda mer "respekt" av god dyre bilder som er tatt ute i naturen, siden det betyr at man har "jobbet" til en viss grad mer for bilde, siden man ikke har hatt kontroll over omgivelsene! bare spørr av nysgjerrighet, siden jeg er en stor fan av dine bilder!! Mvh Daniel Endret 21. november 2008 av dan83 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Veldig bra det her, skulle jeg pirke på noe ville det vært noe mer dybdeskarphet på stammen. Ser at det ikke er noe å gå på mhp. blender, men du kunne evt. tatt et ekstra bilde med fokus på stammen og spleiset dem sammen. Men det er egentlig bare småpirk. Hadde vært kult å testa macro på slike beist! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Denne tråden er et lite kick. Av og til treffer du med morsomme og interessante bilder, og i det siste har du vist endel bra. Også denne gang. Du er litt safe i komposisjonene dine, men bildene har likevel såpass glimt i øyet hos modellene at det er lett å tilgi slikt. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 hei veldig stilig bilde syntes jeg, i mine øyne så er ikke bakgrunnen her noe avgjørende faktor, hadde kanskje sett enda bedre ut uten den rødlige "saken" i øvre venstre hjørne Vill spørre deg om du har noen reptil bilder tatt ute i naturen av samme kvalitet? Jeg har nemlig enda mer "respekt" av god dyre bilder som er tatt ute i naturen, siden det betyr at man har "jobbet" til en viss grad mer for bilde, siden man ikke har hatt kontroll over omgivelsene! bare spørr av nysgjerrighet, siden jeg er en stor fan av dine bilder!! Mvh Daniel Takker for det Dan - jeg har noen få reptilbilder fra norsk fauna - men som du vet så har vi begrensede muligheter i Norge for den slags. Men planen er å komme seg til sydligere strøk i 2009 eller 2010 som en ren fototur etter slike - hvor osv røper jeg ikke ennå Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Men planen er å komme seg til sydligere strøk i 2009 eller 2010 som en ren fototur etter slike - hvor osv røper jeg ikke ennå Ut ifra den portfolien som du har kommet med forløpig, så ville jeg ha sagt Madagaskar. Men er er en utrolig kamerat du har fanget opp her; en skikkelig røver til å kamuflere seg. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kan dette kamuflasje dyret forandre utseende etter hvilket miljø den lever i? Er det ditt personlige kjæledyr, ser ("heldigvis") ikke mange av de i Norge? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Madagaskar er jo en drøm selvsagt - men vanskelige og komme seg til, samt veldig vått Von-S : Den har kamuflasje etter hvilket miljø den lever i - men kan ikke endre den. Disse dyrene(reptiler generelt) er pr.dags datoo ulovlig å holde som kjæledyr i Norge (av veldig, veldig uforståelige grunner) - så det ville vel vært dumt av meg å si det var mitt uansett. Men, det er det altså ikke. Dyret tilhører en privatperson i Oslo. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Madagaskar er jo en drøm selvsagt - men vanskelige og komme seg til, samt veldig vått Von-S : Den har kamuflasje etter hvilket miljø den lever i - men kan ikke endre den. Disse dyrene(reptiler generelt) er pr.dags datoo ulovlig å holde som kjæledyr i Norge (av veldig, veldig uforståelige grunner) - så det ville vel vært dumt av meg å si det var mitt uansett. Men, det er det altså ikke. Dyret tilhører en privatperson i Oslo. Ja, veldig teit lov Mange personer i norge som eier reptiler tørr ikke å gå til veterinæren pgr av dette, noe som betyr at loven bare går negativt utover dyrene!! Jeg jobber forresten i hellas som volunter med den afrikanske kameleonen(prosjektet for dette året sluttet etter oktober).... har noen nye bilder av en baby kameleon som er litt interessante tror jeg, ville gjerne hørt din mening om dem!! Skal prøve å poste dem engang neste uke=) Mvh Daniel Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) forresten, i de sørlige delene av madagaskar så er det relativt tørt og kameleoner er vell et meget vanlig syn der(hvis jeg ikke tar helt feil) I de nord østlige delene av øya, hvor man kan finne regnskog, så er det nok litt mer vått og der kan man også finne verdens største kameleon art Er kanskje litt off topic her nå, men tenkte kanskje at dette var interessant info for deg, siden du tyderligivs liker å ta bilder av kameleoner Endret 22. november 2008 av dan83 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Von-S : Den har kamuflasje etter hvilket miljø den lever i - men kan ikke endre den. Disse dyrene(reptiler generelt) er pr.dags datoo ulovlig å holde som kjæledyr i Norge (av veldig, veldig uforståelige grunner) - så det ville vel vært dumt av meg å si det var mitt uansett. Men, det er det altså ikke. Dyret tilhører en privatperson i Oslo. Ok... Går det ikke ann få godkjennelse om å få ha repiler, dersom man har en god grunn. Skildpadder kjenner jeg flere som har (mulig det er andre regler for disse).. btw merklig regel, men glad jeg slipper å møte slanger eller firfisler i Oslos parker. Kunne kanskje blitt fine motiver Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Man kan få tillatelse til å holde landskilpadder om man er allergiker Men når det er sagt så er det under arbeid nytt lovverk om hold av reptiler i Norge - noe som gjør at det til neste år (evt 2010) kan bli lov å holde ett utvalg reptiler (10 eller 30 arter) for privatfolk Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 btw merklig regel, men glad jeg slipper å møte slanger eller firfisler i Oslos parker. Kunne kanskje blitt fine motiver Det skal du vel ikke være redd for uansett - arter som evt ville/eller kunne vært lovlige i Norge er ikke i stand til å overleve i norsk natur - Ingen arter ville/vil heller være potensielt farlige for mennesker Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 btw merklig regel, men glad jeg slipper å møte slanger eller firfisler i Oslos parker. Kunne kanskje blitt fine motiver Det skal du vel ikke være redd for uansett - arter som evt ville/eller kunne vært lovlige i Norge er ikke i stand til å overleve i norsk natur - Ingen arter ville/vil heller være potensielt farlige for mennesker Vet at (norske) edderkopper ikke er farlige, men er redd en del av dem allikevel Tror vi stopper diskusjonen der, da dette ikke omhandler topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå