Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Ett par vanndråper på øyet, da må vindusviskeren på. En Uroplatus sikorae sikorae, Sørlig bladhalegekko EXIF : 60mm 1/125 f/14 ISO 200 2 blitser med Lumiquest BigBounce og Ultrasoft softbokser. Endret 20. november 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Veldig bra kontroll av blitsen, det eneste jeg ikke liker er den urolige bakgrunnen. Enten mekking av egen bakgrunn, eller redigere... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Den ene gangen ber han om naturlig bakgrunn, neste gang så vil han ha egenmekka Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Den må være dusere, nå er den for detaljrik... f/2.8 på bakgrunnen Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kan godt skjønne hvorfor han vil se en annen bakgrunn her. Er ikke helt sikker på hvordan den burde vært, men kanskje en slags bladbakgrunn? Grønn, veldig ut av fokus? Helst en mørkegrønn tror jeg... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kan godt være samme fargenyanser... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Vel, litt av poenget er er å vise kamuflasjen til dyret - den "røde" brommeliaden til venstre er jeg vel forsåvidt enig at kunne vært borte. Men at den godt kunne vært dusere er jeg med på - men annen farge i dette tilfellet er jeg ikke med på (uten videre ihvertfall ) Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kamuflasjen synes jeg du har fått frem på en ypperlig måte. Jeg har problemer med å se hvor øgla slutter og treet begynner... Men angående bakgrunnen så kan jeg for lite om denne typen fotografier til at jeg egentlig burde uttale meg, men jeg er allikevel enig med Mr.Olsen... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ikke annen farge... Tror dusere bakgrunn ikke vil ødelegge for kamuflasje looken, den er allerede dusnok til at jeg ikke syns dte er bakgrunnen den går i et med... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Slenger med ett dokumentasjonebilde over kamuflasjen på denne gekkoen, der den henger på en liane... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tror du lasta opp feil bilde... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ja, man kunne tro Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Faen, ser den Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Den var lang da. Hvis er hodet som peker nedover. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, jeg klarte såvidt å lokalisere hodet og ene framfoten, men måtte jobbe for å skjønne hva som skjedde bakover på øgla. Er halen kort, flat og bred? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Gekkoen er lang ja Uroplatus betyr på latin noe slikt som flat hale.. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bra kontroll over lyset her ja, fint fanget øyeblikk også, men jeg synes det er en smule kjedelig komposisjonsmessig. Nå aner jeg ikke noe om hvor mye frihet eller hvor god tid du har når du jobber med en sånn modell, men jeg synes kanskje det blir litt for rett opp og ned (selv om gekkoen ikke nødvendigvis står beint). Er bildet croppet noe? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Heisann, Bildet er noe croppet ja - men ikke mye. Frihet og tid - Dyret kan ikke behandles(tas på), og skal ikke stresses i særlig grad. Så det blir egentlig dårlig med begge deler.Man er avhengning av hva dyret selv vil - og når man tar med det faktum at det er nattaktivt og bare vil sove i tilleg... Men du kan jo se litt på dette Mats : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027895 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 kongefett bilde. får en til å sitte lenge å se på det, og stusse over hvor grensen går fra dyr til plante. ikke stort å sette fingeren på egentlig Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Heisann, Bildet er noe croppet ja - men ikke mye. Frihet og tid - Dyret kan ikke behandles(tas på), og skal ikke stresses i særlig grad. Så det blir egentlig dårlig med begge deler.Man er avhengning av hva dyret selv vil - og når man tar med det faktum at det er nattaktivt og bare vil sove i tilleg... Men du kan jo se litt på dette Mats : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027895 Jepp, har sett det. Alt i alt er dette bra bilde, altså! Har du beholdt aspect-ratioen på bildet under croppen? Synes det så litt annerledes ut der, bare derfor jeg lurte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå