Chola Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei dere! Trenger litt hjelp. Holder på å med nye PC'en min. Jeg har følgende hovedkort Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16. Problemet mitt er: Har satt opp CD/DVD rommen til å boote først. Har en original Vista plate inne, men PC'n finner ikke CD rommen. Har satt opp en gammel HD (SATA) som har XP installasjon. Tenkte å formatere den og installere Vista. I BIOS'n finner jeg HD'n men finner ingen ting om CD/DVDrom Kan noen hjelpe meg med å løse dette problemet? Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 jeg lot gamle XP installasjonen komme opp. Gikk inn i utforskeren og sjekket om D:\ disken er der, ja den var der. Trykkte på eject knappen og CD/DVDrommen åpnet seg. Dette betyr vel at alt er på plass.. eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Om du har CD ROM i Windows som funker så er problemet i BIOS og dine innstillinger. Du må sannsynligvis rote litt i valgene, hos meg har den korrekt navn, men hos ABIT er den kryptisk, der velger jeg SATA CD-ROM for min IDE DVD brenner. Hos Nvidia med Striker 2 Formula heter den noe så pent som IDE CD-ROM Utenom det har jeg hatt problemer med enkelte plater, årsaken er at CD-ROMen trenger tid på å spinne opp, tid som HK'et nekter å gi og buser på videre. Min løsning var da å fjerne harddisken fra enheter som den skulle boote fra, da var den pent nødt til å vente på CD-ROMen fikk gjort seg klar. Endret 20. november 2008 av 007CD Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) ok. problemet er at alt stor på AUTO i BIOS og jeg finner ingenting som ligner på cd/DVDrom Endret 20. november 2008 av Chola Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ok. problemet er at alt stor på AUTO i g jeg finner ingenting som ligner på cd/DVDrom Om BIOSen er lik min Striker (Som er søppel) Så er det godt mulig at du ser på feil plass. Her blandes ikke harddiskene sammen med CD-ROMer osv, du må se en annen plass for disse mens harddiskene er på en plass Lenke til kommentar
Chola Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Må man trykke noen taske kombinasjoner for å starte VISTA? Eller samme prosedyre som på XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå