Gå til innhold

Asus P5E booter ikke påCD/DVD- Hva kan det være?

Chola

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Trenger litt hjelp.

Holder på å med nye PC'en min. Jeg har følgende hovedkort Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16.

Problemet mitt er:

Har satt opp CD/DVD rommen til å boote først. Har en original Vista plate inne, men PC'n finner ikke CD rommen.

Har satt opp en gammel HD (SATA) som har XP installasjon. Tenkte å formatere den og installere Vista.

I BIOS'n finner jeg HD'n men finner ingen ting om CD/DVDrom

Kan noen hjelpe meg med å løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har CD ROM i Windows som funker så er problemet i BIOS og dine innstillinger.

Du må sannsynligvis rote litt i valgene, hos meg har den korrekt navn, men hos ABIT er den kryptisk, der velger jeg SATA CD-ROM for min IDE DVD brenner.

Hos Nvidia med Striker 2 Formula heter den noe så pent som IDE CD-ROM :p

Utenom det har jeg hatt problemer med enkelte plater, årsaken er at CD-ROMen trenger tid på å spinne opp, tid som HK'et nekter å gi og buser på videre.

Min løsning var da å fjerne harddisken fra enheter som den skulle boote fra, da var den pent nødt til å vente på CD-ROMen fikk gjort seg klar.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
ok.

problemet er at alt stor på AUTO i g jeg finner ingenting som ligner på cd/DVDrom

Om BIOSen er lik min Striker (Som er søppel) Så er det godt mulig at du ser på feil plass.

Her blandes ikke harddiskene sammen med CD-ROMer osv, du må se en annen plass for disse mens harddiskene er på en plass :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...