Kjitta Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Er det bare meg eller er fargegjengivelsen til Casio Exlim UTROLIG mye bedre enn Olumpus Mju sin? Lenke til kommentar
polartarzan Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Uten å hevde at jeg er ekspert på fargegjengivelse, opplever også jeg Z3'ens bilder som mere riktige enn Mju'ens. Det var imidlertid en liten nedtur og sammenligne med G3s bilde av Akershus festning. Men dette er jo en litt urettferdig sammenligning. Ellers synes det meg som om Z3'en sliter litt med dybdeskarpheten på noen av bildene. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 På vårt standard testmotiv kom Mju 300 godt ut på fargegjengivelse. På mange av motivene i dette sammenlikningsgalleriet har imidlertid Olympusen et blåskjær på bildene. MLW Lenke til kommentar
Kjitta Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 På vårt standard testmotiv kom Mju 300 godt ut på fargegjengivelse.På mange av motivene i dette sammenlikningsgalleriet har imidlertid Olympusen et blåskjær på bildene. MLW Kan man med andre ord trekke den konklusjonen at det er forskjell på teori og praksis, og sådan at testene ikke gir et korrekt bilde? For meg virker det som om hvitbalansen til Mju'en er helt ute å kjøre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå