Edstro Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei. Idag hadde jeg privatisteksamen i Informasjonsteknologi 1 (IT 1) Det gikk ikke noe særlig bra. Det er slik at vi får enn halltmes forberedelse. Oppgaven som jeg måtte forberede meg på var følgende: Digital samtid: Gjør rede for og argumentere for nødvendigheten av regelverk og etiske normer for bruk av informasjons teknologi. Nettsteder og multimedier: Planlegge nettsteder som inneholder multimediekomponenter Databaser: Utvikle normaliserte datamodeller ut fra problemstillinger og begrunne valgene som er gjort. Her kan du bruke forberedelsestiden til å lage en datamodell som kan brukes som grunnlag for oppretting av en database for et medlemsregister i et idrettslag. Datamodellen vil være utgangspunkt for høring i dette læreplan målet. Min vurdering var at jeg følte klarte meg veldig bra. Digital samtid ,nettsteder og mulitmedia gikk best. Jeg bommet på noen spørsmål, men følte at spørsmålene som ble stillt var lite relatert til pensum? I tilegg komm jeg opp med en rekke eksempler som reflekterte til vorfor det var nødvendig med et regelverk rundt informasjonsteknologien. Det var databaser som jeg følte gikk dårligst, men jeg klarte meg. Etter sensuren og enn ti minutters venting fikk jeg resultatet. Karakteren hadde blitt 2.? Dette er jo noe jeg er misfornøyd med og kommer nesten garantert å ta ny eksamen til sommeren. Hadde håpet jeg kunne få snakket om noe annet. Datamaskinen og komponentene som den inneholder feks.? Det er jo å en stor del av læreplanen. Hvorfor fikk dette et så dårlig utfall? Kan det være at de ikke likte eksemplene jeg viste til når jeg skulle besvare oppgavene? Er noen sensorer veldig bestemte på hva de vill høre? Selv om det finnes andre svaralternativer? Jeg vil også si at det var ingen ekserminator. Det var to sensorer. Er det lov? Noen meninger rundt dette? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er vanskelig å si noe om karakteren er rettferdig siden jeg ikke vet hva du sa. På skolen vår er de relativt forelsket i databaser, så hvis sensoren din var det også kan det ha blitt lagt mye vekt på det. Pass på med å ta ny eksamen da du havner i en annen pulje for opptak til universitet/høyskole om du har tatt opp fag. Hvis de andre karakterene dine er gode kan det være lurt å ikke ta opp IT. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Det er vanskelig å si noe om karakteren er rettferdig siden jeg ikke vet hva du sa. På skolen vår er de relativt forelsket i databaser, så hvis sensoren din var det også kan det ha blitt lagt mye vekt på det. Pass på med å ta ny eksamen da du havner i en annen pulje for opptak til universitet/høyskole om du har tatt opp fag. Hvis de andre karakterene dine er gode kan det være lurt å ikke ta opp IT. Dette er ikke noe som gjelder for meg. Jeg er i vidergående opplæring og i følge den nye regelen i regi med kunnskapsløfte står der at man kan ta opp så mange fag så fremt man er i opplæring å alikevell havne i ungdomskvoten (ordinær kvote). Om jeg gjør det etter vidergående opplæring så havner jeg i den sekundære kvoten. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 beklager, jeg trodde du hadde fullført videregående siden du tok IT som privatist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå