Gå til innhold

Kjøper min første Vannkjøler (Haster)

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny Vannkjøler til dataen min, har sett rundt omkring, men er så mye som virker bra, noen som har et godt råd?

Jeg hadde en Zalman,et eller annet, men røret sprakk og de jeg kjøpte den av ville ikke erstatte. de sa jeg ødela den... (nwm that)

Men jeg trenger virkelig en ny vannkjøler pga data messe som skal være den 1.12.08.

Jeg setter pris på om den kommer fra www.komplett.no , Netshop.no eller ps.no, det er der Jeg har kjøpt mesteparten av dataen min.

Jeg ville også satt pris på om den kunne koste under 2000kr.

Jeg er mest interesert i en vannkjøler som kjøler for det meste skjermkort og prossessor...

Infoen under er det jeg har, hvis du måtte se hva som passer hva

Mainboard : MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7376

Chipset : AMD RD790

Processor : AMD Phenom X4 9750 @ 2400 MHz

Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )

Video Card : ATI Radeon HD 3800 Series x2

Hard Disk : Maxtor (123 GB)

Hard Disk : ATI (320 GB)

Network Card : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3

Kabinett : Cooler Master Stacker 831 (Full tower)

Endret av Padres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du bodd i USA kunne du fått tak i noe bar noe til ca. 1000,-

I norge er det håpløs, her koster en pumpe 800-900,- en vannblokk 600-800,- osv.

Det du evnt kan kjøpe er mist Economy sett på microplex.no (samme sjappa som netshop.no), ellers må det nesten bli et dårlig ferdig externt system som ikke er å anbefale, var det jeg hadde først og angra på at jeg sløste bort de pengene, selv så hadde jeg det bare noen uker.

Når du tenker på røret mener du da slangene mellom pumpe, vannblokker osv. ?

Da får du kjøpt en nye en til maks 20,- ....

Tror du får litt flere svar av folk som har litt mer peil om du hadde postet i vannkjølings delen av forumet, sier ifra til admin så blir den flytta ;)

Lenke til kommentar
Hadde du bodd i USA kunne du fått tak i noe bar noe til ca. 1000,-

I norge er det håpløs, her koster en pumpe 800-900,- en vannblokk 600-800,- osv.

Det du evnt kan kjøpe er mist Economy sett på microplex.no (samme sjappa som netshop.no), ellers må det nesten bli et dårlig ferdig externt system som ikke er å anbefale, var det jeg hadde først og angra på at jeg sløste bort de pengene, selv så hadde jeg det bare noen uker.

Når du tenker på røret mener du da slangene mellom pumpe, vannblokker osv. ?

Da får du kjøpt en nye en til maks 20,- ....

Tror du får litt flere svar av folk som har litt mer peil om du hadde postet i vannkjølings delen av forumet, sier ifra til admin så blir den flytta ;)

takk for quick answer :) men det var noe inni pumpa som sprak, sa de på expert

Lenke til kommentar

hmm, regner med at du har brukt varen som den er ment å brukes ...

Hvor gammel er den ?

Du har 2år garanti uansett om det ikke er det av produsent, det er norsk lov ;)

Hvilket Zalman kit er det ?

Har du tatt en titt på misteconomy ?

Evnt. Swiftech sin H2O compact om noen ennå har de inne.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
upps det glemte jeg, det følger ikke med blokk til skejrmkort, kun til prosessor, kjøp en billig en bare den ikke er av aluminium !!!!

hmm, :p siden jeg ikke er så inne på vannkjøling, og gjerne vil ha det gjort ordentlig, tror du at du kan finne ut hva som passer til dual-en, under 2000kr fra www.netshop.no + water liquid og det som ikke følger med, men trengs :p

1 prossessor

2 Skjermkort (glemte å si 2 skjermkort)

Endret av Padres
Lenke til kommentar

Vel ingen bedrifter i GB sender det sånn at du slipper moms så det blir ikke like billig.

2stk GPU blokker til 600,- totalt får man ikke i norge med mindre man velger noen billig aluminium blokker fra eks. zalman, evnt må man velge de billigste fra thermaltake, de er jo brukanes men ikke det beste akkurat.

Mitt beste tips er å kjøpe fra utenlandet, om du gidder det skal jeg se vha jeg får til for 2K inkl. frakt ;)

om du sårt må kjøpe det i norge så blir det ikke noe under MCW60, har de selv og er utrolig gode, egenlig så burdte de være billigere da det er kommet en rev. 2. da burdte rev 1. selges billig.

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Dette er mye billigere og det er valgt Express Mail International så frakten tar ikke mer enn 6dager.

Om du ikke har lyst til å bestille fra USA eller føler du ikke "klarer" eller et eller annet kan ejg gjøre det for deg bare du setter over penger til meg først ;)

Her får du et mye bedre oppsett enn hva du får på microplex/netshop til en billigere penge.

sidewinderrv6.jpg

Her er litt mer info om settet: Swiftech H20-220

Lenke til kommentar

Hehe.. Fort gjort;)

Joda greit at det ikke er ofte. Men når det først skjer er det kjipt derfor vil jeg bare si fra om at det kan skje for trådstarter så får han velge hva han vil gjøre.

Må vell si at jeg benytter meg av det så ofte som mulig. Mest pga at avgiftene er nesten dyrere enn momsen er på pakker under 2000kroner. Hvis det er posten som fortoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...