langtongting Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg er på jakt etter et hjemmekinoanlegg med små diskrè høytalere, med bra lyd. Minimum 5.1 Jeg vurderer Harman/Kardon HS300 eller dette. Pioneer LX03 Har også sett på høytalere fra Canton, men finner ikke så mye info om dette på norske nettsteder. Det som er bakdelen med de komplette anlegga, er at det er dvd spillere med. Trenger strengt tatt ikke dette da jeg bruker PS3 til å spille dette. Så om noen kan anbefale høytalere og receiver separat til 5.1 anlegg, så setter jeg pris på dette også. Ellers, har noen erfaringer med nevnte løsninger? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Dynavoice Magic F6 Grei pakke i budsjettklassen, men bare 4000,- igjen til forsterker da. Har du mulighet til å legge til 500,- så kan du jo skaffe en Pioneer VSX-918. Ikke den største men det holder til den pakken Lenke til kommentar
tevil Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ser du er opptatt design iallefall. Du får definitivt flere mulighetere med en dedikert surroundreceiver med et hav av innganger sammenlignet med HTiB-løsninger. (Home Theater I a Box). Ville gått for H/K AVR 255 (Finn billigere pris på prisguiden) Flott design, klar for HD-lyd. HDMI-svitsjing. Masse krefter. Høyttaler og sub fra Surround.no Surroundback : XTZ70 Fronter : XTZ 93WMT Senter : XTZ 89 Sub : XTZ 99 W8.16 Skulle bli ca 10.000kr eksl kabler og frakt. Såpass burde du spandere på deg. Ha alltid oppgradering i tankene til senere! Masse rom å gå på med kraft i forsterkeren. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Vil dere si at disse alternativene dere kommer med, gruser de ferdipakkene jeg satte opp? Har dere noen for for review på noen av disse høytalerene? Da jeg er grønn på dette er det alltid greit å finne noe god omtale. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Tviler ikke på at det er veldig mye bedre, men er vanskelig å si i x antall ganger bedre. Spesielt hvis du er vant til tv-lyd så ville du nok blitt glad for å bare høre surround-lyd fra et 1500kr jallananlegg. Vurderte selv H/K HS 300 for en tid tilbake. Det som falt igjennom for min del var mangelen på innganger. Bare en optisk, som ville blitt okkupert av PS3, så kommer pc og digital tuner utenom. Høyttalerne som følger med er HKTS 7. Defintivt bedre enn de billigste pakkene fra Elkjøp etc, men ikke forvent det helt store på musikk og film. HKTS 11 har større satelitter og 200w sub, men er heller ikke blant de med godlyd. Spesielt på musikk vil fronthøyttalerne falle igjennom sammelignet med XTZ WMT93. Og har du to tusen ekstra og legge i det, ville jeg virkelig oppgradert frontene til XTZ 99.22, så kan du vurdere bedre bakhøyttalere eller senterkanal på sikt når du blir bitt av basillen. Tipper F6-pakken gir bedre/høyere lyd enn det forslaget mitt, men foreslo satelitter og stativ/bokhylle-høyttalere fordi du ba om det. Ellers så er jo de vanligvis mest omtalte receiverene Onkyo TX SR606 og Yamaha RX663 klare valg. Jeg er bare så inderlig glad i utseende til H/K AVR255. Og den leverer krefter nok til å drive begge høyttaler-pakker selv om watt-spesifikasjonen ikke er like høy. vielen glück! Endret 21. november 2008 av tevil Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Vil dere si at disse alternativene dere kommer med, gruser de ferdipakkene jeg satte opp? Har dere noen for for review på noen av disse høytalerene? Da jeg er grønn på dette er det alltid greit å finne noe god omtale. Dynavoice F6 fikk 10 av 10 mulige poeng fra Lyd&Bilde i 2006, riktignok i budsjettklassen. Men husker de skrev at disse høyttalerene kunne spille bedre enn høyttalere til dobbelt av prisen, om ikke mer. Som tevil sier er det mye bedre å ha mulighetene i fremtiden. Med enkelt komponenter kan du bytte ut litt etter litt når tiden er moden. Har du mye å koble til forsterkeren nå så er det kanskje den du burde prioritere. H/K AVR-255 blir ditt beste valg av det vi har linket til her da. Den kan og stille med DTS-HD og Dolby TrueHD, noe som kommer deg til godt om du ser Bluray på PS3'en din. Gjelder bare å prioritere Endret 21. november 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Yamaha RX-V661, Dynavoice M-65 pakke og XTZ 99 W12 vil gi deg utrolig mye for pengene. Receiveren støtter 7.1 mPCM så du vil kunne utnytte HD-lydformatene hvis spilleren kan dekode til PCM (noe de aller fleste kan). Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 HK avr 255 koster forresten 4000 på netonnet Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 HK avr 255 koster forresten 4000 på netonnet Vel, det var vel ikke mye å lure på til Den prisen. Kjøpt. Begynner med denne, så får jeg bygge på etterhvert. Får bruke mine Proson 6030 Conquest så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå