Gå til innhold

Problemer med å finne nett.

Anbefalte innlegg

Har problemer med å finne trådløst nettverk etter recovery av pc.

Har lastet ned nyeste driver men finner ingen nettverk.

Men hvis jeg går inn på /vis tilgjengelige nettverk/ endre rekkefølgen for foretrukne nettverk/

huker av på bruk windows til å konfiguere innstillinger for trådløse nettverk. Trykker på legg til: skriver inn netverk trykker ok. så finner jeg alle nettverk inkludert mitt eget men klarer ikke kople meg til.

Har en annen pc jeg fint klarer å kople til nettverket så vet at nettverket er ok.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I happen to have the EXCATCT same problem.

Men jeg har fikset det da, etter mye om og men :p

Jeg hadde også en liten recovery og etter det fant den ingen nettverk eller noe. Det jeg gjorde (etter hjelp fra HP) var å sette opp et ad hoc nettverk. Dette er praktisk talt et nettverk som maskinen selv lager for å sende til andre maskiner som kobler seg opp mot dette nettverket. (u)praktisk for fildeling mellom maskiner på samme nettet.

Altså: Et ad hoc nettverk settes opp slik:

Start>Nettverk>Nettverks og Delingsenter (øverst i vinduet)>"Konfigurer en tilkobling eller et nettverk (til venstre, øverst)>

Velg Konfigurer et trådløst ad hoc-nettverk...

Neste, neste...Gi nettverket et navn (hva som helst) og på sikkerhetstype velger du "Ingen godkjenning" og til slutt "Lagre dette nettverket" før du fullfører.

Så kobler du deg på dette.

Da jeg gjorde dette dukket pluttselig det andre nettverket (det ekte) opp. Helt uten videre. Dette problemet oppstod på hver forbanna ruter jeg koblet meg på. Så jeg lagde et slikt nytt ad hoc for hver gang, men det har heldigvis fikset seg selv nå...

Lykke til

Fjo...lang tekst det der :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...