Karabin Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Der er det en test av de mest aktuelle entrylevel-modellene + at det er oversikt over årets produkter. Da får man en grei oversikt over hva som finns. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nå er vel ikke digitalfoto kjent for å være det beste bladet om foto her til lands... Selv tar jeg de fleste testene deres med en god klype salt, men jeg tror jeg vet hvorfor du anbefaler nettopp det siste nummeret. Det kan selvfølgelig være en glipp, men er det ikke bedre å sette kamera opp slik at avstand fra objektet til kameraets fokusplan er nøyaktig en meter, kontra at avstand fra kitobjektivets frontlinse til objektet er en meter, når man skal sammenligne kamera. Hvordan gjør akam det når dere tester? mvh Øystein Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Der er det en test av de mest aktuelle entrylevel-modellene+ at det er oversikt over årets produkter. Da får man en grei oversikt over hva som finns. La meg foregripe begivenhetene her: I 5000Kr klassen slår Sony A200: Canon EOS 1000D, Nikon D60 og Olympus E-520. De skriver videre at Nikon D90 ikke når opp til Sony A350. Greit nok det, men å påstå at Capture NX 2 ikke er verdt 1500,- ... Endret 20. november 2008 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 D90 får mye skryt da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 D90 får mye skryt da Ja jeg lo godt akkurat da jeg leste det bladet, på ene siden ble det årets kamera foran 50D menst noen sider lengre bak får det kritikk,bla for å være dårligere enn 50D Vil ikke annbefale de testene deres for noen,jeg vil heller annbefale folk å styre unna det bladet, iallefall om en er ute etter faktisk info. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 En kjapp titt på siden deres gir ikke det beste inntrykket. For fototester stoler jeg mer på Dpreview, Fotografi, svenske Foto, Akam og Cameralabs. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Nå ja, vil da si at for nybegynnere som vil ha kjapp og lettfattelig informasjon, så er det mer enn bra nok. Men er enig i at hvis du skal i dybden så duger det ikke, men for den "gemene hop" er det svært nyttig. Og testene trekker ikke konklusjoner på tvers av andre magasiner, resultatene om hva som var det beste entrylevelkameraet var akkurat den samme konklusjonen som alle de store utenlandske magasinene har trukket. Så selv om det er enklere fremstilt, så er det ikke feil eller på tvers av den gjengse oppfatning. Endret 21. november 2008 av Karabin Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Problemet er i hvilken grad testere forklarer i testene sine at selv om noen kameraer er skikkelig gode, så er egentlig alle kameraer i dag skikkelig gode. I dag kunne man faktisk nesten sløyfet tester. Men som 50D viser, hadde kanskje ikke det vært lurt? Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Så bladet Digital Foto sine tester er tull da? Synes det er ikke så gale blad. Hvordan vet dere at testene deres er gode og rette? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Fordi vi er kunnskapsrike, smarte og kritiske. Seriøst. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Så bladet Digital Foto sine tester er tull da? Synes det er ikke så gale blad. Hvordan vet dere at testene deres er gode og rette? Bladet er ikke tull,men testene deres bør tas med en klype salt eller to, spesielt når de omtaler ett og samme kamera på to måter i samme blad Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Fordi vi er kunnskapsrike, smarte og kritiske. Seriøst. Etter min, og mange andres mening, finnes det kun ett fora man kan ta seriøst når det kommer til tester av digitale fotoapparat. Gjett hvilket? Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Ja, er litt enig der Snekkern, sist test av Mark II og 50D var ikke noe av det beste vil jeg si. Og poe,viss du mener blad så jeg vet ikke helt om du mener av norske eller engelske. Engelsk vil jeg da si Digital Photographer Norske er det ikke så allverden av - men jeg har lest av to norske blader som heter - Fotografi og Digital Foto som nevnt. Mener de er like gode, siden jeg har tvert prøvd av det di tester. Endret 21. november 2008 av Fotgrafen Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ja, er litt enig der Snekkern, sist test av Mark II og 50D var ikke noe av det beste vil jeg si. Og poe,viss du mener blad så jeg vet ikke helt om du mener av norske eller engelske. Engelsk vil jeg da si Digital Photographer Norske er det ikke så allverden av - men jeg har lest av to norske blader som heter - Fotografi og Digital Foto som nevnt. Mener de er like gode, siden jeg har tvert prøvd av det di tester. Jeg siktet til en nettside dpreview.com, har seriøse utfyllende og detaljerte tester, der de ikke absolutt må kåre en vinner. Og av alle de nettsteder jeg leser, er det kun dpreview som fremstår som totalt objektive i sine vurderinger. Her på akam forekommer det mye rart når de tester kameraer, blant annet har et batterideksel fått minuskarrakter ene og alene av den grunn at det ikke hadde nok metall i seg. At det fungerte utmerket, og ingen kunne rapportere om problemer med det, prellet av akamredaksjonen som vann på gåsa. Og akkurat der diskvlifiserte akam seg fra de objektive nettstene. Personlig erfaring med dette dekselet, er at det fungerer utmerket. Så da lurer jeg virkelig på hva de skriver om kameraer jeg ikke kjenner til? Jeg kan iallefall ikke stole på at informasjonen er objektiv. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Er ikke så dom side det nei. Har ikke sett så godt på testene enda, for jeg hadde glemt siden for en stund side og kom på den igår, hehe. En god side ja. Er litt tulla at kamera trekker ned fordi et batterideksel er ikke det beste. Jeg kan ikke så godt engelsk hehe. Er litt for ung, 13 år. hehe Lenke til kommentar
SRD Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Ja, er litt enig der Snekkern, sist test av Mark II og 50D var ikke noe av det beste vil jeg si. Og poe,viss du mener blad så jeg vet ikke helt om du mener av norske eller engelske. Engelsk vil jeg da si Digital Photographer Norske er det ikke så allverden av - men jeg har lest av to norske blader som heter - Fotografi og Digital Foto som nevnt. Mener de er like gode, siden jeg har tvert prøvd av det di tester. Jeg siktet til en nettside dpreview.com, har seriøse utfyllende og detaljerte tester, der de ikke absolutt må kåre en vinner. Og av alle de nettsteder jeg leser, er det kun dpreview som fremstår som totalt objektive i sine vurderinger. Her på akam forekommer det mye rart når de tester kameraer, blant annet har et batterideksel fått minuskarrakter ene og alene av den grunn at det ikke hadde nok metall i seg. At det fungerte utmerket, og ingen kunne rapportere om problemer med det, prellet av akamredaksjonen som vann på gåsa. Og akkurat der diskvlifiserte akam seg fra de objektive nettstene. Personlig erfaring med dette dekselet, er at det fungerer utmerket. Så da lurer jeg virkelig på hva de skriver om kameraer jeg ikke kjenner til? Jeg kan iallefall ikke stole på at informasjonen er objektiv. Jeg har sett at Akam har nevnt batteridekselet på Nikon-kamera en del ganger, men jeg har aldri sett at det har trekt ned karakteren. Dessuten så er det jo ganske idiotisk å lage et kvalitetskamera med en billigst mulig batteriluke. Pentax klarer jo å lage noen som minner om bankvelv på K20D (som koster 5999kr) så da burde jo Nikon også klare det Når det gjelder digitalfoto og tester er de ofte langt ute på jordet. Abonnerte på bladet før og de skriver mye nyttig, men testene er så å si ubrukelige. Hvis jeg ikke husker feil så mente de at Pentax sin væretetting var unyttig siden kitobjektivet ikke er værtett, og at å kjøpe Nikon D700 med Nikon 24-70mm ikke var lurt for den var så lang at den skygget for den integrerte blitsen, de klarer heller ikke å skille mellom linse og objektiv var noe mer også men det har jeg glemt Endret 21. november 2008 av SRD Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Må le litt med det med linse og objektiv. De sidene jeg ser som jeg faktisk forstår står det ofte at det er minus med det om batterideksel, og det trekker ned i helheten på kamerahuset. Noen må da i bladet vite forskjellen på objektiv og linse, det er noen fotografer da:P Hehe, må le litt;) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har sett at Akam har nevnt batteridekselet på Nikon-kamera en del ganger, men jeg har aldri sett at det har trekt ned karakteren. Nå skal det vel mere til for de trekker noe på et Nikon kamera da Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Njaaa, er ikke helt sikker på den du. Har et kamera, er ikke så allverden. Men nå vill jeg ikke si det er det viktigste på et kamerahus. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har sett at Akam har nevnt batteridekselet på Nikon-kamera en del ganger, men jeg har aldri sett at det har trekt ned karakteren. Nå skal det vel mere til for de trekker noe på et Nikon kamera da hehe Tror jeg vet hva du sikter til (50D vs 300D kanskje?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå