Gå til innhold

[Løst]Får ikke installert directx 10 Vista

Anbefalte innlegg

Hei,

Får ikke installert directx 10 i Vista. Står at setup ikke finner fila. Noen som vet en løsning på dette? Har ikke SP1 om det spiller noen rolle.

tags; dx10, dirextx10, directx 10, dx 10, age, of, conan, aoc, installering, feilmelding, install

post-135668-1227205695_thumb.jpg

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det stemmer jo forsåvidt. Hadde dx 10 inne. Merkelig at når jeg prøver kjøre Conan får jeg opp at jeg ikke har siste versjon... Takk uansett for hjelpen!

Det er fordi AoC ikke har implementert DirectX 10 enda, kommer snart da ;)

Jau, men DX10 oppsettet støtter DX9 spill! Age of Conan har oppdatert DX9 systemet i spillet og du må da ha siste versjon for å spille.

Til trådstarter : Det du må gjøre er å gå til DX10 siden hvor du lastet ned webinstalleren. Drit i den webinstalleren! ;) Løsningen er å laste ned distributable versjon på ca 80MB og installer derfra. Link finner du på siden der du fant webinstaller, bare litt lengre ned. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

ja det er lurt å oppdate direct X 9 HELT, da har man null problemer med gamle spill og nye spill.

Kommer en ny DirectX Runtimes versjon nesten hver måned men de er best på nyere spill som kommer samme måneden, veldig lite optimiseringer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Nice. Takk for svar. Skal teste ut det nå. For andre folk som kanskje får samme problem - DirectX End-User Runtimes (November 2008) - løste problemet for meg.

edit: Virket som bare det! Takk for hjelpen deilige internett :new_woot:

Genialt! :D

Kjøpte meg AoC i går, siden jeg har lest mye bra om spillet etter diverse oppdateringer.

Men når jeg var ferdig å installere (som forøvrig tok LANG tid), så fikk jeg opp samme feilmelding som deg (har ikke siste version av DX), og når jeg skulle laste ned fra nettet gikk jo dette også dårlig!

Men dette er jo helt klart løsningen jeg leter etter :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...