Olgadolga Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei.. Har aldri i mitt liv sendt ett brev via posten før, og nå skal jeg sende min bror litt penger. Har ikke bankID så kan ikke sende via nettbank, så er nødt og bli via posten.. Så da lurer jeg på; - Hvor mange frimerker må man bruke om man skal sende brevet fra tromsø til akershus? Har det noe og si hvilke typer frimerker man bruker? Har fått med meg jeg burde sende verdibrev, men da må han ned på posten og hende brevet, og det vil jeg han skal slippe.. Så sender pengene i et vanlig brev hvor jeg bare pakker dem godt inn inni ett kort. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan bare levere brevet på postkontoret, og betale der. De setter på frimerker for deg. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Du kan bare levere brevet på postkontoret, og betale der.De setter på frimerker for deg. Vel, "postkontoret" er på en butikk.. og den kassa man må levere brevet i henger på utsiden Men du vet altså ikke hvor mange frimerker jeg trenger? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) http://www.posten.no/Produkter+og+tjeneste...merker/2746.cms Klistrer du på frimerker for 21,- kroner er du ganske sikker, det er opp til 350 gram. Når du kjøper frimerker til brev på Posten vil den som står på andre sida av kassa kaste brevet i riktig kasse. Ellers ser eg ikkje problemet med å kjøpe frimerker i kassen og gå ut og kaste det i postkassen. Endret 20. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Caliburn Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan bare levere brevet på postkontoret, og betale der.De setter på frimerker for deg. Vel, "postkontoret" er på en butikk.. og den kassa man må levere brevet i henger på utsiden Men du vet altså ikke hvor mange frimerker jeg trenger? Er vel ingen her som kan gjette vekten på ett brev utifra det du skriver? Stikk ned til post-i-butikk og be dem veie det, så kjøper du da antallet frimerker for den vekta du får oppgitt. Er ikke stort værre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har du sjekken på f.eks posten.no? Siden du aldri har sendt et brev har du vel neppe kjøpt et frimerke og må gjøre det?! Da kan du vel samtidig spørre hvor mye det kommer til å koste. Du sier bare penger, hvor mye veier disse pengene? er det en hundrelapp kjøper du bare et A-frmerke. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei.. Har aldri i mitt liv sendt ett brev via posten før, og nå skal jeg sende min bror litt penger. Har ikke bankID så kan ikke sende via nettbank, så er nødt og bli via posten.. Det er ulovlig å sende penger med brev. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er riktig. http://www.bring.no/346.cms InnholdsbegrensningErstatning inntil kr. 1 000 ,- pr sending Innenlands: Kan ikke inneholder penger, gull, sølv, smykker/kostbart innhold eller omsettelige verdipapirer. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Hei.. Har aldri i mitt liv sendt ett brev via posten før, og nå skal jeg sende min bror litt penger. Har ikke bankID så kan ikke sende via nettbank, så er nødt og bli via posten.. Det er ulovlig å sende penger med brev. Vet fint at det er ulovlig, men det blir gjort hele tiden så gir meg en god F i det akkurat nå.. Hva er A-frimerke og B-frimerke? Eller A-brev og B-brev? forskjell? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Skal være folk i kassa til posten uansett om det er post i butikk. Og de har mere enn nok peiling på hva slags frimerke du skal bruke til brevet ditt. Bare spør. Hva så om det er "ulovlig". Det eneste du risikerer er at noen ser pengene gjennom konvolutten, åpner den og stjeler det, og du ikke kan anmelde det fordi det er "ulovlig". Finnes langt værre ting å sende i posten til folk enn cash. Butikker som behandler post har masse opplæring i Postens systemer, du trenger ikke gjette eller få svar fra oss som bare synser og gjetter. Endret 20. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Å be om hjelp til å utføre ulovligheter strider med reglementet til forumet. Get it now? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Men så er det da pokker meg ikke snakk om å sende heroin eller våpen heller, men en hundrelapp til broren sin. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er altså greit å kjøre litt for fort, eller å stjele litt? Hvordan vet du forresten at det er snakk om en hundrings? Det har gått meg hus forbi. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Skal være folk i kassa til posten uansett om det er post i butikk. Og de har mere enn nok peiling på hva slags frimerke du skal bruke til brevet ditt. Bare spør. Hva så om det er "ulovlig". Det eneste du risikerer er at noen ser pengene gjennom konvolutten, åpner den og stjeler det, og du ikke kan anmelde det fordi det er "ulovlig". Finnes langt værre ting å sende i posten til folk enn cash. Butikker som behandler post har masse opplæring i Postens systemer, du trenger ikke gjette eller få svar fra oss som bare synser og gjetter. En av grunnene til at jeg spør her er at jeg helst ikke vil la den 3 km lange turen til butikken være forgjeves når jeg kommer dit og de sier de ikke selger konvolutter.. Men kjøper 4 frimerker, da burde det holde helt ned til Akershus.. Og jeg legger to tynne pappplater rundt pengene, så ingen kan se inn i brevet.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Siden dette ikke er lov så stopper vi diskusjonen her. Sender du store summer slik og det forsvinner sliter du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg