Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

For dårlig ram? kan ikke ha over 320fsb.

Anbefalte innlegg

Hei, dette er min første overklokk så kan godt hende jeg har glemt en del "sevfølgelige" ting :p

Har

Intel duo E6400 2,13Ghz (2,56)

Asus P5b, P96

Crosair value S. PC4200 2gig (vet dette er noe søppel, mushkin PC 8500 på vei i posten)

Eneste jeg har gjort er å stille på fsb og vcore den ligger nå på 33C idle og rundt 50 load.

Har Vcore på 1,3 og fsb på 320.

Når jeg tar fsb over 320 så kommer det bare opp en blå boks der det blinker "Analog Digital" ellerno oppe i hjørnet.

Er det bare at Vcore er altfor lav? eller er det rammen?

EDIT: når jeg kjører prime95 klikker PC'n... Da er den vel ustabil da, men den ber meg lese stress.txt. men den er ikke der når jeg restarter PC'n.

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du prøver deg fram, regner med at du ikke er så redd for minnebrikkene så smell de opp til 2,1V.

Mulig du må justere vcore litt opp, men tviler egentlig på så lav hastighet. HK justerer vel litt selv her.

Edit: Oppdater bios

Beklager offtopic:

OMG, Pastafarian! Trodde jeg var den eneste som hadde skjønt det! Det Flyvende Spaghettimonsteret er ekte! (Trodde faktisk det var jeg som hadde postet ved første blikk, siden vi har samme avatar, bytter snart.)

Edit: Ved en nermere kikk er bare avatarene utrolig like, ikke samme greia.

Ontopic:

Har du prøvd å kjøre Unlinked frekvenser?

Endret av eirjep
Lenke til kommentar
Du prøver deg fram, regner med at du ikke er så redd for minnebrikkene så smell de opp til 2,1V.

Mulig du må justere vcore litt opp, men tviler egentlig på så lav hastighet. HK justerer vel litt selv her.

Edit: Oppdater bios

Beklager offtopic:

OMG, Pastafarian! Trodde jeg var den eneste som hadde skjønt det! Det Flyvende Spaghettimonsteret er ekte! (Trodde faktisk det var jeg som hadde postet ved første blikk, siden vi har samme avatar, bytter snart.)

Edit: Ved en nermere kikk er bare avatarene utrolig like, ikke samme greia.

Ontopic:

Har du prøvd å kjøre Unlinked frekvenser?

"Unlinked frekvenser?" ???

??

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...