Dott^ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei Er 16 år og har begynt å drikke kaffi for å holde meg våken på skolen. Begynte med dette for ca 3 dager siden. Problemet jeg har er at jeg har fått løs mage bl.a. og det lukter kaffi av urin og avføring. ER dette normalt? Er dette noen man pleier å få med en gang og at det forsvinner etter hvert? - Hilsen en bekymra dott Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kaffe er generelt hardt for magen. Spesielt hvis det er det første du inntar på dagen. Og mengde og styrke på kaffen har selfølgelig også en del å si. Hvor mye kaffe drikker du egentlig? Så har jo vanene dine en del og si. Om kroppen din er vant til å innta koffein eller ikke. Men er ikke unormalt for min del hvis jeg drikker en kanne kaffe om morgnen (Skjer sjeldent) at jeg kan lukte bønner av pisset ja. Løs i magen er ikke unormalt hvertfall, hvertfall ikke for nybegynnere Pleier å få futt i systemet mitt hvis jeg heller nedpå en skvett og. Men hvis det varer så synes jeg du skal kontakte legen din. Kan være noe alergi. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan jo altids bruke andre metoder for å bli våken om morgenen. En iskald dusj jør ofte susen og kanskje en kopp te med MYE sukker. Bare ikke la for mye sukker i te-en bli en vane (dårlig for tennene) Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan jo altids bruke andre metoder for å bli våken om morgenen. En iskald dusj jør ofte susen og kanskje en kopp te med MYE sukker. Bare ikke la for mye sukker i te-en bli en vane (dårlig for tennene) Det er ikke som å be om fine tenner når du drikker kaffe heller da Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ok, for det første, starter ikke dagen min med kaffi. Spiser 2 brødskiver. Når jeg kommer på skolen, har jeg begynt å ta en kopp med kaffi (2,5dl elns per kopp). Er heller ikke sterk kaffi jeg drikker (tror jeg ). I gjennomsnitt drikker jeg vell en 7,5 dl hver dag. Trodde dette egentlig var mye mindre en det folk pleier å drikke Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan jo altids bruke andre metoder for å bli våken om morgenen. En iskald dusj jør ofte susen og kanskje en kopp te med MYE sukker. Bare ikke la for mye sukker i te-en bli en vane (dårlig for tennene) Det er ikke som å be om fine tenner når du drikker kaffe heller da Tror han mente hull, og ikke misfarging.. Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns 7.5 dl er litt mye kaffe, hvertfall når du nettopp har begynt å drikke. Jeg har aldri har hatt problem med løs mage, selv ikke når jeg har drukket en hel presskanne. Men jeg drakk aldri en hel kanne før jeg hadde drukket kaffe i over ett år. Prøv å drikk litt mindre kaffe, syns at det er mer psykologisk enn fysisk når det kommer til å holde seg våken. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Du kan jo altids bruke andre metoder for å bli våken om morgenen. En iskald dusj jør ofte susen og kanskje en kopp te med MYE sukker. Bare ikke la for mye sukker i te-en bli en vane (dårlig for tennene) Det er ikke som å be om fine tenner når du drikker kaffe heller da Tror han mente hull, og ikke misfarging.. Åhaaaah.. Flaks jeg hadde sånt seriøst smilefjes bak da. Men fortsatt, du knerter emalien av kaffe og. Edit: 7,5 dl er mye kaffe da gutt Husk at du trenger hvertfall like mye vann som kaffe for å hydrere godt nok i tillegg da. (gjelder kun i starten, kroppen lærer etterhvert å hydrere FRA kaffen ) Men jeg har drokket kaffe i flere år, og hvis jeg svelger ned over en halv liter kaffe på kort tid kjenner jeg det romler godt. Men er jo forskjell på hvordan magen tar det i tillegg. Min mage skriker ikke av glede av en kanne, mens kompiser kan helle nedpå uten å merke en dritt. Endret 20. november 2008 av HouseWolf Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Legg deg en halv time før. THE END! Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Legg deg en halv time før. THE END! NEI!!! Hvorfor det?! Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Legg deg en halv time før. THE END! NEI!!! Hvorfor det?! Åhjaaa..nå skjønner jeg.... man tåler kaffe bedre hvis man sover 30 min før ??? The more u know! Has to be a fucking mastermind to think of something like that. Men serr.. Spørsmålet var vel ikke hvordan man holder seg våken på skolen, men heller om virkningen/bi-virkningen av kaffe. Er ikke som om du svarer "ikke spis bønner" hvis en fyr spørr "HVORFOR lukter det dritt av prompen min når jeg spiser bønner?" Catch my drift? Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Legg deg en halv time før. THE END! NEI!!! Hvorfor det?! Åhjaaa..nå skjønner jeg.... man tåler kaffe bedre hvis man sover 30 min før ??? The more u know! Has to be a fucking mastermind to think of something like that. Men serr.. Spørsmålet var vel ikke hvordan man holder seg våken på skolen, men heller om virkningen/bi-virkningen av kaffe. Er ikke som om du svarer "ikke spis bønner" hvis en fyr spørr "HVORFOR lukter det dritt av prompen min når jeg spiser bønner?" Catch my drift? yes, sir Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Er dette noe som kommer til å forsvinne etterhvert som kroppen venner seg til det? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Blir nok ikke så mye endringer der nei, det er mange ting som setter lukt på urin, forsøk å innta store mengder peppermynte så skal du få lukte friskheten selv av urinet. Jobber selv på hotell og det kan lett gå 20 kopper kaffe i løpet av en 8 timers vakt. Det lukkter forøvrig en blanding av Evergood kaffebrenneri og søppeltomt når jeg har vært på dassen disse dagene. Og det er ikke fast lutefisk som kommer ut akkurat... Burde egentlig kutte ut så mye kaffe men det er enten eller, holde seg våken og pisse kaffe eller sovne. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Spis en banan mens du drikker kaffen Det hjelper utrolig mye Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Virkninger/bi-virkninger er nok værre i starten, men husk at dette gjelder også effekten av koffeinet, etter et par år med kaffedrikking MÅ man ha kaffen for å fungere, ikke for å bli våken, det er min erfaring hvertfall. Jeg drikker fint en liter kaffe iløpet av en arbeidsdag uten å merke noe mer enn kaffelukt fra urinet, men dette varierer fra person til person tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå