Xiffic Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg får opp denne feilmeldingen ved oppstart, etter at jeg koblet på en ny hardisk: ntldr... Hva betyr dette? Lenke til kommentar
nusse Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 At du booter fra feil harddisk. Du må sette originaldisken din som master og den andre dom slave. Lenke til kommentar
Xiffic Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 At du booter fra feil harddisk. Du må sette originaldisken din som master og den andre dom slave. ok...! Men jeg har 3 harddisker...! Den med OS står som master og de to andre står som slave... Lenke til kommentar
Xiffic Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 på samme ledning? Nei... den siste harddisken er koblet til ide kabelen som går til Cd-rom... :wink: Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 2 andre?? Du kan max ha 2 hardisker pr. kabel. Det du må gjøre er å sette f.eks Os-hd'en som Primary Master, den andre som Primary slave og den siste som Secondary Master Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ZubZero hvor mange koffeinpiller trøkker du om dagen? Han lurer på hva som kan være feilen, og jeg _TROR_ at han veit at det ikke går ann å sette inn flere enn 2 hardisker pr. IDE kabel. Det er jo bare 2 tilkoblinger på den! Nå skal vi slutte med dissinga Feilen kan rett og slett være at den gamle bootdisken har fått en rist, kanskje et slag under installering. Dette kan ha ført til en "fysisk" defek. Dermed har kjernefilene til OSet blitt skadet, dermed kaputt. Sannsynligvis har ntldr.dll blitt drept. Har du en lyd som gjør at disken prøver å boote stadig vekk? Det kan også være et tegn på at du ikke har nok strøm til å drive hardisken skikkelig. Husk at du har satt inn en ny disk, og den trekker selvsagt litt. Mitt forslag er å prøve å omrokkere på hvilke strømkabler som står til hvilken disk. Hvis du har noen katoder i toweret så kan du prøve å sette dem til CD-spilleren. Hvor stor er strømforsyningen? Hva har du kabinettet? Har du f.eks et ATI Radeon kort, kanskje 4 disker,cd-brenner etc. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 gjør først dette: under oppstart, sjekk om alle IDE enheter listes opp... det vil vises en oversikt over alt som finnes av BIOS under oppstart, trykk på pause hvis det går for fort, og sjekk der hva som finnes av harddisker. Størrelse og type betegnelse vil gjøre deg istand til å kjenne dem igjen. Hvis du ikke finner alle 3 harddisker der, har du et master/slave problem. Husk at hver IDE kabel kan ha en master og en slave enhet, evt begge to på "Cable Select" om ikke hovedkortet er for gammelt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Prøv å sett i en w2000 cd, og velg "repair current instalation" eller noe slikt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Fikk denne meldingen i går etter at jeg hadde koblet til en ny brenner og omrokkert litt på master og slave innstillingene. Dobbeltsjekket at alt var riktig innstilt men feilen dukket opp uansett. Satt i xp-cd'en og prøvde å reparere uten hell. Når jeg valgte å reparere tidligere instalasjon, så restartet den og samme feilen dukket opp igjen. Ettersom maskinen nettopp er satt opp, så gidder jeg ikke å stresse noe særlig med dette og instalerer hele opplegget på ny. Kan jo nevnes at dette var en eldgammel 8,4GB maxtor HD som sikkert begynner å bli lei av å slite Lenke til kommentar
flydman Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det kan være at den nye hd står på IDE1 og der går bios først innom for å se om det ligger en bootbar disk , prøv å gå inn i bios og disable IDEèn som den disken står tilkoblet til eller sett den til NONE ikke AUTO :wink: Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ZubZero hvor mange koffeinpiller trøkker du om dagen?Han lurer på hva som kan være feilen, og jeg _TROR_ at han veit at det ikke går ann å sette inn flere enn 2 hardisker pr. IDE kabel. Det er jo bare 2 tilkoblinger på den! Nå skal vi slutte med dissinga øøøy, ikke diss, a! Ta å sjekk datoene, *I|TaO|I* postet kl. 19.29, og jeg postet 19.30, så jeg så ikke det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå