Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med skjermkort - Asus 4870

Anbefalte innlegg

Har et 4870 521MB som oppfører seg rart. Skjermen blir ved tilfeldige tidspunkt svart, og et varselsikon dukker opp på verktøyslinjen som sier at driveren sluttet å virke. Så får jeg en bluescreen og maskinen starter på nytt. jeg har de nyeste driverne installert, og viften på kortet er satt ned til 35% hastighet for å redusere støynivået. Viften oppfører seg ustabilt på den måten at den øker hastigheten i 1 - 2 sekund flere ganger før den går ned til angitt prosent.

Hva kan være galt her? Jeg har reinstallert driveren to ganger uten hell. Spill som wow fungerer ikke, fryser og gir bluescreen.

Annen hardware:

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 11/20/2008, 17:48:33

Machine name: PRIVAT

Operating System: Windows Vista™ Ultimate (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: Maximus II Formula

BIOS: BIOS Date: 06/06/08 15:10:09 Ver: 08.00.14

Processor: Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz

Memory: 2046MB RAM

Page File: 1226MB used, 3109MB available

Windows Dir: C:\Windows

DirectX Version: DirectX 10

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 6.00.6001.18000 32bit Unicode

Blir en reklamasjon om dette ikke går ann å reparere.

Hjelp :<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det da si at pc-en funker akkuratt slik den skal før du prøver å kjøre wow?

Isåfall kan d jo være noe galt med wow.

Men er det Vista Ultimate 32-bit? eller er det Vista Ultiamte 64-bit?

Endret av Siege
Lenke til kommentar
Vil det da si at pc-en funker akkuratt slik den skal før du prøver å kjøre wow?

Isåfall kan d jo være noe galt med wow.

Men er det Vista Ultimate 32-bit? eller er det Vista Ultiamte 64-bit?

Jeg kjører Vista 64bit.

Det startet i wow, så hendte det plutselig ved surfing / utenfor spill. Hele greia er helt tilfedig, vet aldri når det skjer.

Lenke til kommentar
Du sier at du har satt ned viftehastigheten. Har du sjekket tempen?

Jeg satt ned viften ja for å pga ekstremt støynivå. Nå netopp sto viften å gikk på 35%. Kortet gikk opp til 90 grader og pc-en låste seg. Stilte viften til 40%, og pc-en låste seg. Når står viften på 50% (stock) og bråker veldig. Viften har tildenser til å stoppe et sekund, eller gå ned og opp, akkurat som om det sliter med å holde seg på et bestemt punkt. viften går like mye selv i ilde, noe som er veldig irriterende.

Vel, du sier at du har siste driver innstallert, er det de offisielle Catalyst 8.11 driverene til skjermkortet du har innstallert? De driverene skal visst flere ha problemer med når det gjelder bluescreen i følge Guru3d.com sitt forum.

Ja det er de offisielle driverne jeg har innstallert. Skal ta en titt på det forumet.

Lenke til kommentar

Nå sluttet viften å holde seg stabilt på 50% og temperaturen gikk opp. Resulterte med at pc-en låste seg, og ved boot fikk jeg igjen den varselsmeldingen på verktøylinjen som sa at driverne sluttet å virke og er blitt gjennopprettet.

Viften sliter med å holde seg stabil, når jeg endrer hastigheten opp, reagerer ikke skjermkortet med det første.

Shait :|

Lenke til kommentar
Det kan jo ha seg at viftestyringen på viften, eller viften er gåen. Du kan jo alltids prøve noen andre drivere til skjermkortet ditt.

Viften står nå på 100%, men viften oppfører seg fortsatt ustabilt. Må vel være en vifte feil vil jeg også tro. Nye drivere burde funke >:(

Tror jeg reklamerer på kortet og får pengene igjen. Kan du anbefale et Nvidia kort i samme ytelse / prisklasse? :p

Endret av Archeus
Lenke til kommentar
Før du reklamerer så bør du jo teste en annen driver. Det kan jo ha seg at de ikke finner feil på skjermkortet ditt og sender det tilbake. Uansett Et GTX260 burde du blitt fornøyd med da det er i samme klasse om HD4870.

Jeg testet den gamle driveren og endte opp med samme resultat.

Hvordan er støynivået på 260 kortene? Håper de bråker mindre enn 4870.

Lenke til kommentar

Støynivået skal være bra på 260 kortene. Test her:

http://www.hardware.no/artikler/point_of_v...gtx_260/55054/4

Point of View GTX 260 gir ikke fra seg så altfor mye støy, og det er mulig at støynivået legger seg et lite hakk under storebroren GTX 280. Men ettersom dette langt fra er en særlig objektiv eller nøyaktig måling, så blir det ganske unøyaktig å si. Uansett så er støynivået å regne som svært lavt og ikke sjenerende på noen måte. Dette til tross for ganske fine temperaturene på 55-60 grader ved idle, og en 70 grader ved last.

Lenke til kommentar

Point of View GTX 260 gir ikke fra seg så altfor mye støy, og det er mulig at støynivået legger seg et lite hakk under storebroren GTX 280. Men ettersom dette langt fra er en særlig objektiv eller nøyaktig måling, så blir det ganske unøyaktig å si. Uansett så er støynivået å regne som svært lavt og ikke sjenerende på noen måte. Dette til tross for ganske fine temperaturene på 55-60 grader ved idle, og en 70 grader ved last.

Hei

Det er feil med disse kortene (iallefall fra Asus) har nå hatt 2 stk, det første holdt 1 mnd, neste holdt 1 uke. Sjekk denne tråden på Asus forum! http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081029181430609&board_id=9&model=EAH4870+Series&page=1&SLanguage=en-us

Lenke til kommentar

Hei

Det er feil med disse kortene (iallefall fra Asus) har nå hatt 2 stk, det første holdt 1 mnd, neste holdt 1 uke. Sjekk denne tråden på Asus forum! http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081029181430609&board_id=9&model=EAH4870+Series&page=1&SLanguage=en-us

Mener du ATI kortene? Du quotet fra GTX260 posten.

Lenke til kommentar

Hei

Mener du ATI kortene? Du quotet fra GTX260 posten.

Hei sann! 

Jeg å har ett 4870 men fra en annen produsent...

Uansett, han referer til 4870 kortene står i linken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...