bambam901 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Vi har har portrett som skole oppgave den siste måneden, et av bildene ble seende slik ut:) EXIF Blender: f/13 Lukker: 1/60 ISO: 100 Kamera: Canon EOS 40D Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg vil se hele jenta. Det var det første jeg tenkte. Så tror du har for mye av henne klippet vekk. Det at det havnet midt på nesen var heller ikke noe fint.. Hvis portrett var oppgave ville jeg hatt med hele bildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg synes det er OK med et halvt ansikt. Men ikke et halvt bilde. Du burde ha brukt en stolpe eller lignende som fyllmasse i den manglende venstre delen. Teknisk sett, så syes jeg du har fått det til bra, og det ble fint i sort/hvitt. Tom Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns selve bildet av jenta var kanon fint, men det virker nesten som om du har skrivt ut bildet og kuttet det i 2. så er enig med tomsi her at det kunne vært noe som delte fjeset. ikke bare bilde stopp Lenke til kommentar
gregor Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg synes dette var ganske bra. Men hva med helt hvit bakgrunn? gregor Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 I mine øyne funket det bra med halv portrett. Det eneste jeg vil sette fingeren på er at du ikke har vært nøyaktig nok når du har maskert/visket ut i sort/hvit laget. Du har litt "farge rester" rundt øyet. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Jeg skulle også ønske at man kunne se hele jenta, selv om det var ett morsomt utsnitt. Synes også huden ser ut som plastikk, men man kan vell ikke vente noe annet når man bruker masse sminke Jeg liker bakgrunnen sånn den er, blir den helt hvit tror jeg den vil sluke bildet! Endret 21. november 2008 av Ardisrawr Lenke til kommentar
zorry Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ideen er god den, men prøv å rette opp bildet litt før du cropper. Skal du croppe slik bør snittet treffe akkurat midt på både nesa og munnen. Kanskje kunne du ha fått enda mer effekt ved å croppe litt mer på over håret hennes og (hvis du har litt mer å gå på) la det være igjen litt mer på høyre side? Å ta bort fargene i mesteparten av bildet og la dem være igjen på øynene er også en effekt som kan være virkningsfull. På dette bildet synes jeg kanskje at blåfargen på øynene enten måtte ha vært tatt helt bort eller også burde den ha vært litt kraftigere/mørkere. Slik den er nå ser den litt ut som om du ikke helt visste om du ville det ene eller det andre og dermed endte opp med noe midt i mellom. Mulig dette egentlig er bedre enn det ser ut på min ukalibrerte skjerm? Alt i alt likte jeg bildet ditt. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 halve ansiktet er et spennende konsept. men i dette tilfellet virket det ikke spør du meg. føler at bildet ikke er komplett. cropiingen er ikke helt rett, man ser mer enn halve munnen. kanskje det hadde funka å halvert ansitet den andre veien, altså horisontalt. eventuelt å gjøre fargen i øyet kraftigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå