Galexon Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har bestilt en bærbar PC fra MPX, og kom til å lure på et tenkt problem. I min kommune har de lagt ned postkontoret, og har bare post-i-butikk-konseptet. Hva skjer om de klarer å skade pakken min/miste den i gulvet uten at jeg ser det og kan påpeke det, jeg går ned og betaler for varen (postoppkrav), og etter en stund dør den pga skade oppstått ved uhellet. Jeg sender den inn til MPX på garanti, men de sier jeg har mistet den i gulvet, og at de ikke vil erstatte den. Dette er som sagt et tenkt problem, og det har ikke forekommet. Jeg vil bare vite hvordan jeg som forbruker av både garanti/reklamasjons-rett og som forbruker av post-i-butikk-tjenesten gjør i tilfelle slike problemer som dette? Jeg håper og tror ikke at det skjer, men jeg vil vite mine rettigheter i tilfelle noe slikt skjer. Jeg vil jo ikke betale for et produkt som jeg ikke får brukt, fordi en klønete butikk-arbeider mister den i gulvet f.eks. Hehe, dere synes nok at jeg er litt paranoid som i det hele tatt bruker energi på å skrive denne tråden, men jeg er en bedre-føre-var-person. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er ingen forskjell på posten og post-i-butikk ang rutiner og regler rundt slike ting. Om det var det du var bekymra for. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Innpakningen beskytter vel vanligvis greit nok mot slikt? Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hvis du er redd for at en ansatt mister den i gulvet er den for dårlig emballert og du burde ta en titt på den automatiserte pakkeomlastningen på godsenteret.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå