cdrom Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 hadde for en stund siden en dårlig sony surroundreceiver jeg nok spilte litt høyt med på mine jamo e-470 høyttalere. Når jeg spiller av dårlige innspillte lydkilder får jeg en liten spraking som kommer fra enten mellomtone eller diskant i en av høyttalerne (mellomtone og diskant står så nærme hverandre at det er umulig å høre hvem eller om det er begge som er ødelagt) Så lurer jeg på, når jeg spiller høyt med en lite kraftig forsterker, blir da mellomtonen eller diskanten ødelagt først? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det kommer jo litt an på hva slags musikk/lyder du spiller høyt. (?) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 hjemmekino med mye eksplosjoner og mp3 med endel bass Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg tror det er ganske forskjellig/tilfeldig hva som ryker først. Er ikke uvanlig med verken sprengte diskanter, mellomtoner eller basser. I fremtiden bør du passe på at du ikke spiller så høyt at du hører det "vrenger". Da får nemlig høyttalerne tilført et signal som er veldig likt likespenning. (Noe høyttalere ikke er spesielt glad i.) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 signalet "klippet" vel så det ikke ble noen pene sinuskurver... har lært av det! Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Bruker du en for liten forsterker til høytallerene dine, er det stor mulighet for at diskant eller mellomtone ryker først!. Spesielt diskant! For å finne ut hvilke som er dårlig, skru opp høytallerne og test Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 hvordan skal jeg teste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå