Totland Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal kjøpe meg billig-tv. De som jeg har hørt er gode i forhold til pris, og har funnet under 3000 er TECO TL3296RV og Dantax 32LCDVD9X. Har selv lite peiling, så tar i mot all hjelp. For mer info, se TECO og Dantex Setter spesielt pris på erfaringer med en av skjermene, eller folk som rett og slett vet hva di snakker om! Takk og ha en fin dag! Mvh Stian Totland Lenke til kommentar
stormelf Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Jeg har ingen erfaring med disse, men en ting som jeg reagerte på var at Dantax ikke hadde noen form for lydutgang (og at det bare var 8 watt høyttaler). Teco har i det minste tilkobling for eksterne høyttalere og hodetelefoner. Jeg ville aldri i livet kjøpt Dantaxen før jeg hadde hørt den live i butikken med en skikkelig kinofilm og volum. Men dersom du uansett ikke har tenkt å la "godlyden" gå ut via TVn, men f.eks. kjøre lyden rett fra DVD/PC til et surroundanlegg, så er jo ikke dette noe problem. Det som talte til Dantaxens fordel var at den hadde tilsynelatende god dynamisk kontrastnivå på 10000:1 (1500:1 reelt) mens det på Teco en ikke står spesifiert noe dynamisk kontrast bare reell kontrast 1500:1. Aner ikke om dette bare er ulik markedsføringspraksis eller en merkbar ulikhet. Et annet tilsynelatende polulært alternativ i prissjiktet ditt er Tatung 32" til 3.295,- hos Netshop. Endret 21. november 2008 av stormelf Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Kontrast har ikke noe målestandard så hver fabrikat kan komme med hva som helst egentlig og da spesielt billigproduker... Disse to er nok like elendige så tviler på om du merker noe forskjell. Endret 21. november 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Totland Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Da går jeg nok for TECO. At det ikke finst noen lydutgang er latterlig. Det er i utgangspungtet derfor jeg har satt Tatung til sides da den ikke har noen mulighet for headset utgang. (Er gamer som liker headset, selv om det er snakk om konsoll). Takk! Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 http://www.dinside.no/okonomi/hjemmekino/f.../art787982.html fin liten test av TECO'n! Lenke til kommentar
m99 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Tatung'n var en god og billig TV, nå er det TECO'n som gjelder. Har sett begge og TECO'n var klart best. Dantax'n har jeg ikke sett (er dog svært skeptisk til Dantax av erfaring, men denne kan jo godt komme fra samme fabrikk som TECO'n). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Tatung'n var en god og billig TV, nå er det TECO'n som gjelder. Har sett begge og TECO'n var klart best. Dantax'n har jeg ikke sett (er dog svært skeptisk til Dantax av erfaring, men denne kan jo godt komme fra samme fabrikk som TECO'n). Hva med Taco? skal være strålende.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå