andrvas Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Fikk mitt Sigma 100-300mm f/4 fra FotoVideo idag, og skuffelsen ble stor da det viste seg at autofokusen ikke fungerte (har testet kameraet med andre objektiv og der fungerer autofokusen, så må være objektivet). Ringte FotoVideo og spurte om råd, og de svarte at det kunne være de elektriske koblingene mellom kamera og objektiv som ikke samsvarte i.o.m D700 var såpass nytt. Har aldri hørt om lignende problemer selv, kan det virkelig stemme? Kan jo stille blender osv via kameraet så det er jo tydeligvis kontakt. Fikk dessuten til svar at jeg burde sende det inn på angreretten, har jeg ikke rett på noe bedre enn det? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ang angreretten så er jo det en grei deal, men mindre det står noe sted at objektivet fungerer med D700. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Står jo at det skal fungere med Nikon, så gikk jo naturligvis utifra at det også gjelder D700. Småsurt å sende det tilbake på angreretten, spesielt siden jeg fikk det såpass billig... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Står jo at det skal fungere med Nikon, så gikk jo naturligvis utifra at det også gjelder D700. Småsurt å sende det tilbake på angreretten, spesielt siden jeg fikk det såpass billig... Jeg ville levert/sendt det tilbake, og bedt om at de sendte det til service... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Er sikkert noe med Sigmas kvalitetskontroll igjen. D700 skal autofokusere med alt som kan settes på F og som kan autofokusere. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Liten oppdatering: Har fiklet litt videre med objektivet, og har funnet ut det av og til fokuserer av seg selv. Fant det ut ved en tilfeldighet mens jeg satt og roterte på fokusringen mens jeg holdt inne utløserknappen. Men det skjer kun sporadisk, og kun mens jeg vrir på fokusringen og holder nede utløserknappen...så får vel be om service, skal vel ikke koste meg noe? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nei, det skal absolutt ikke koste deg én krone. Men har du prøvd med et annet kamera? Jeg tipper også at det er objektivet som er feilen, men alltid kjekt å dobbelsjekke. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Har ikke mulighet for å prøve på annet kamera her jeg er nå, men tenkte meg en tur ned på Stavanger Foto imorgen for å forhøre meg litt før jeg evnt. sender det i retur. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Med tanke på tidligere tråder, kommer det ikke som en bombe at det ikke fungerer på et nytt kamera. Det har jo hele tiden vært en av de store svakhetene med Sigma at det av og til ikke fungerer sammen med fremtidige hus selv om det fungerer feilfritt på eldre. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Fokusmotoren i min Sigma 50-150/2.8 sluttet plutselig å fungere for et par måneder siden. Det ble sendt inn til Camera & Videoteknikk (via forhandler) og kom tilbake etter to uker med påskriften: "Renset fokusmotor." Etter det har det funket fint. Men at det samme skal skje på et nytt objektiv er jo litt rart. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Nå forstår jeg ingenting...har holdt på litt videre med objektivet, vridd litt på fokusringen mens jeg holdt nede utløserknappen, og plutselig fungerer autofokusen (uten at jeg trenger å gjøre annet enn å holde nede utløserknappen). Så nå ser objektivet ut til å virke slik det skal gjøre, får håpe det holder seg slik..! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Da er (var?) det en dårlig kontakt en eller annen plass, enten mellom kamera og objektiv eller internt i objektivet. Jeg ville bare ha beholdt det og begynt å bruke det som normalt. Hvis det streiker eller fortsetter å fuske er det jo bare å reklamere. Du har 5 år på deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå