xxxmercedesxxx Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hei ;D jeg har en acer aspire 7520, AMD Turion, 64 x 2 mobile technology TL-58 (1.9gHZ, 2 x 512 KB L2 chace) up to 752MB NAVIDIA GeForce 7000M TurboChace. 2GB DDR2 160BG HDD 802.11 b/g WLAN det var litt informasjon om den.. den har blitt ganske treg å når jeg spiller hakker det veldig.. Jeg får ikke spilt Counter Strike Source.. før gikk dette helt fint.. noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjør får å få den raskere ? Takk for all hjelp =) Endret 20. november 2008 av xxxmercedesxxx Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tja, siden det gikk å spille CS:S før, regner jeg med at det er noe med drivere eller noe som forstyrrer i operativsystemet ditt. Det jeg pleier å gjøre er å bare formatere og legge alt inn på nytt kanskje litt tungvindt men... Du kan jo først prøve å oppdatere driverne dine Lenke til kommentar
xxxmercedesxxx Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Tja, siden det gikk å spille CS:S før, regner jeg med at det er noe med drivere eller noe som forstyrrer i operativsystemet ditt. Det jeg pleier å gjøre er å bare formatere og legge alt inn på nytt kanskje litt tungvindt men... Du kan jo først prøve å oppdatere driverne dine ja,, men hvis jeg formaterer den, hva skjer da ? må jeg ha cd med alle drivere eller noe sånt ? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tja, siden det gikk å spille CS:S før, regner jeg med at det er noe med drivere eller noe som forstyrrer i operativsystemet ditt. Det jeg pleier å gjøre er å bare formatere og legge alt inn på nytt kanskje litt tungvindt men... Du kan jo først prøve å oppdatere driverne dine ja,, men hvis jeg formaterer den, hva skjer da ? må jeg ha cd med alle drivere eller noe sånt ? Om du bare installerer windows på nytt, skjer det ikke noe annet enn at windows blir installert på nytt, men det løser ikkert ikke problemet. Ved full formatering blir alt slettet. Husk å ta kopi av alle viktige filer og dokumenter du ikke vil miste. En ekstern harddisk er en fin ting å ha da, kan bare kopiere det over på den. Du bør ha alle driverne på en cd eller ekstern harddisk. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nei, ikke nødvendigvis. Du kan hive inn en CD med et OS på og boote fra den, formatere C-discen ved hjelp av CDen, og installere OSet i samme slengen, da vil du ende opp med et fresh OS, neste du må gjøre er å gå på nettet og laste ned nye drivere. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Tja, siden det gikk å spille CS:S før, regner jeg med at det er noe med drivere eller noe som forstyrrer i operativsystemet ditt. Det jeg pleier å gjøre er å bare formatere og legge alt inn på nytt kanskje litt tungvindt men... Du kan jo først prøve å oppdatere driverne dine ja,, men hvis jeg formaterer den, hva skjer da ? må jeg ha cd med alle drivere eller noe sånt ? Om du bare installerer windows på nytt, skjer det ikke noe annet enn at windows blir installert på nytt, men det løser ikkert ikke problemet. Ved full formatering blir alt slettet. Husk å ta kopi av alle viktige filer og dokumenter du ikke vil miste. En ekstern harddisk er en fin ting å ha da, kan bare kopiere det over på den. Du bør ha alle driverne på en cd eller ekstern harddisk. En kjekk ting å gjøre når du skal formatere er å partisjonere discen du skal ha OSet på, eller dedikere hele discen til OSet. Det du gjør er å dele opp discen, si at du har en 100Gb disc, da kan du dele den opp i to deler, en del med 30-40GB og den andre delen med 60-70GB, for så å legge OSet på den miste partisjonen(husk å ikke legge alle programmene og spillene du installerer på OS-discen, da den kan fort bli full og treg), neste gang du skal formatere, formaterer du bare den partisjonen som OSet lå på, dermed slipper du det med at allt av data du helst ikke vil miste forsvinner. Endret 20. november 2008 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
xxxmercedesxxx Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Tja, siden det gikk å spille CS:S før, regner jeg med at det er noe med drivere eller noe som forstyrrer i operativsystemet ditt. Det jeg pleier å gjøre er å bare formatere og legge alt inn på nytt kanskje litt tungvindt men... Du kan jo først prøve å oppdatere driverne dine ja,, men hvis jeg formaterer den, hva skjer da ? må jeg ha cd med alle drivere eller noe sånt ? Om du bare installerer windows på nytt, skjer det ikke noe annet enn at windows blir installert på nytt, men det løser ikkert ikke problemet. Ved full formatering blir alt slettet. Husk å ta kopi av alle viktige filer og dokumenter du ikke vil miste. En ekstern harddisk er en fin ting å ha da, kan bare kopiere det over på den. Du bør ha alle driverne på en cd eller ekstern harddisk. En kjekk ting å gjøre når du skal formatere er å partisjonere discen du skal ha OSet på, eller dedikere hele discen til OSet. Det du gjør er å dele opp discen, si at du har en 100Gb disc, da kan du dele den opp i to deler, en del med 30-40GB og den andre delen med 60-70GB, for så å legge OSet på den miste partisjonen(husk å ikke legge alle programmene og spillene du installerer på OS-discen, da den kan fort bli full og treg), neste gang du skal formatere, formaterer du bare den partisjonen som OSet lå på, dermed slipper du det med at allt av data du helst ikke vil miste forsvinner. ok,, men hvis jeg formaterer pc'n hva skjer da når jeg skrur den på igjen etterpå ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ok,, men hvis jeg formaterer pc'n hva skjer da når jeg skrur den på igjen etterpå ?Fint lite. Du må hive inn en windows-cd for å installere wiindows på nytt igjen. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kjøp deg luft på boks og blås ut all driten du har inni pcen =) Viktig med vedlikehold Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det mange faktisk ikke tenker over er at det finnest strømalternativer til PC'en som faktisk setter en begrensning til ytelsen på f.eks. prosessor og grafikkort. Dersom du ikke har endret det til "høy ytelse", kan det hende at det er det som er problemet. Du finner dette ved å trykke på batteriet nede i høyre hjørne Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Oppdatere drivere til cpu og gpu kan jo være verdt et forsøk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kjøp deg luft på boks og blås ut all driten du har inni pcen =) Viktig med vedlikehold En liten advarsel bare: Ikke gjør dette på innpust Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Det du skal gjøre er å ta en skikkelig opprydding på maskinen. Glem formatering og reinstallering av XP/Vista. Last ned å kjør CCleaner. CCleaner fjerner alle ubrukelige og unyttige filer på maskinen, renser registeret, redigerer hvilke programmer som skal starte og kan også brukes til å avinstallere programmer. Last ned diverse antispywareprogrammer herfra. Gjerne AdAware, superantispyware, Spybot Search & Destroy. Prøv også dette programmet. Med disse bør du få fjernet det meste av grums som gjør maskinen din treg. Hvis du i tillegg defragmenterer disken(e) dine vil nok det også hjelpe litt. Edit: Skirvefiel Endret 20. november 2008 av Trainman Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det du skal gjøre er å ta en skikkelig opprydding på maskinen. Glem formatering og reinstallering av XP/Vista.... Praktisk erfaring viser at formattering er bedre på sikt. Ingen ryddeprogrammer klarer å rydde helt opp (som i motsetning til en rykende færsk windows-installasjon). Gjerne kombinert med er diskimage program som kan sette windows (eller forsåvidt et hvilket som helst os) tilbake i nøyaktig den samme tilstanden som da diskbildet ble tatt. Nyttige lenker: P.I.N.G. - Et gratis program for å ta backup av partisjoner og gjennopprette disse. Bratt læringskurve, men masse nyttig funksjonalitet. Om Disc Image på wikipedia. Engelsk. Og så var det ettellerannet norskt data-nettsted som ganske nylig hadde omtale av et annet diskimage-program, men det husker jeg ikke hvor. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Forsåvidt sant det du sier, men det tar fryktelig lang tid med reinst. Alt av programmer må fjernes/installeres og maskinen må konfigureres. Jeg ville ihvertfall prøvd å rydde opp først. I mange tilfeller er det virus/spyware som trenerer maskinen. Hvis ikke kan det være at det rett og slett er for mange prog som går samtidig og sprenger kapasiteten på prosessor og RAM. Om ikke noe annet hjelper må man reinstallere OS. Endret 20. november 2008 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå