beerformyhorses Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Etter å først ha forespurt meg litt på forumet gikk jeg til det skritt å sende en mail til Dell om mitt problem. God dag mann økseskaft. Min rapport på hjemmesiden til Dells kundesøtte: Several problems: 1. A line of pixels 1/8 of the screenwidth from the right edge of the screen have turned yellow. The line is one px wide and go all the way from the top of the screen to the bottom. This seems to be a hardware malfunction, as the problem remains after a reboot, and the yellow line does not show on a print screen. 2. My sound card does not work. The inline port seems to be loose, and does not respond to connected speakers. The internal speakers however, work. 3.The Dvd/rw station does not work. If I insert a CD or DVD, the station responds by making "spinning noices" and slows/freezes the laptop. 4.Hyperresponsive right arrow key. Just barely touching or resting a finger on the key makes it respond. Reboot, windows troubleshooter, updated drivers, tried different speakers, tried many different DVDs and CDs Dell svarer: Hei, 1. Ser du stripan på extern skjerm? 2. Har du en windowsskiva hemma, prova isåfall detta: 1. Start opp maskinen med Windows-CDen i CDROM-/DVD-spilleren og trykk F12 når du ser Dell-logoen. 2. Velg at du skal starte fra CD-ROM i menyen som kommer opp, og trykk Enter. 3. Trykk en tast når Windows sier ”Trykk en tast for å starte opp fra CD-ROM”. dock ska du inte ominstallera, prova bara om du får igång det. Du har ingen DELL garanti kvar, vill du ha kostnadsførslag på delarna senare??. Takk for hjelpen. Easy as Dell Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Si at han kan stappe garantien rett opp der sola aldri skinner, og at han kan stappe cden opp etterpå. Si at du ønsker å reklamere på maskinen fordi at skjermen har en feil som ikke kommer av fysisk skade. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, ignorer garantien og reklamér! Si du har testet dette, og at drevet ikke fungerer slik det skal. En slik skjermfeil ligger i panelet, og ikke i skjermkortet heller... Easy as dell, ja.... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, ignorer garantien og reklamér! Si du har testet dette, og at drevet ikke fungerer slik det skal. En slik skjermfeil ligger i panelet, og ikke i skjermkortet heller... Easy as dell, ja.... Uhm.... nei... Har hatt lignende skjermfeil på stasjonær-pc'en min. En reinstall av windows løste problemet. Forstår fortsatt ikke hvorfor... Driverskifte gjorde nemlig ingen forskjell... Anbefaler laste ned en linux live-disc ellerno. Sånn at du kan starte linux fra cd'en. Hvis ting fungerer der, vil reinstall av windows hjelpe. Hvis ikke reklamerer du. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ikke bare dell som ikke leser alle problemene. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Da jeg sendte en mail tilbake der jeg nevnte forbrukerkjøpsloven ble tonen raskt en annen;D Og du har så rett Cotul;P Jeg har forresten kjørt en Ubuntu live-cd som selvfølgelig heller ikke funker da DVD/RWen er defekt. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Er da forsåvidt relevant tilbakemelding fra dell. Eneste problemet er at de ikke opplyser at du har reklamasjonsrett. Det er det vel mange bedrifter som gjør? Jeg kan forstå hvorfor også, selv om det ikke er spesielt snilt... Så lenge de følger forbr.kjøpsloven når du spesifikt reklamerer på produktet, er det vel det man forventer av en bedrift? Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Det faktum at han ber meg om å putte inn en windows cd ved oppstart kunne vel i seg selv forsvares med at det muligens tror det var windows som fucket opp? Imidlertid tror jeg det er betydelig større sjangse for at han rett og slett har gitt bengen i punkt 2, 3 og 4 i mailen min. Det hører også med til historien at jeg skrev at jeg hadde prøvd å kjøre live-cder ved oppstart og lastet ned de siste driverne i en egen "hva har du prøvd"-boks, som ikke kom med i svarmailen. Endret 20. november 2008 av beerformyhorses Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Helomvending! Dell kommer og henter dataen og fikser <3 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Grattulerer!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå